Peste 71% dintre români şi-au redus consumul sau folosesc produse mai ieftine, din cauza crizei

Unul dintre efectele actualei crize economice este faptul ca 71,2 dintre români si-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine, conform datelor unui studiu de piata realizat in luna noiembrie de catre MEDNET Marketing Research Center.

Potrivit acestuia, efectele crizei sunt din ce in ce mai prezente in vietile românilor, 17,1% dintre acestia afirmând ca sunt afectati de criza intr-o foarte mare masura, iar 19,3% in mare masura. Doar 12,3% sustin ca, in acest an, criza nu i-a afectat deloc.
Comparativ cu luna februarie, ponderea celor care se declara afectati in foarte mare si in mare masura de criza este in crestere (de la 28,6% in februarie 2009, la 36,4% in noiembrie 2009), in timp ce procentul celor care sunt afectati in mica masura sau deloc este in scadere (de la 38,7% la 26,6%).

Cele mai afectate de criza economica se declara femeile cu vârsta cuprinsa in intervalul 5 5-65 ani, cu un nivel de educatie “sub liceu” si cu un venit mai mic de 1.500 lei/familie.
Efectele crizei evidentiate de repondenti asupra lor sau a familiei se refera in special la pierderea locului de munca (22,4%), reducerea salariului sau a câstigurilor salariale (43,9%), pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale (20,7%), cresterea ratelor datorita devalorizarii leului (22,8%).

Alte efecte ale crizei, mentionate de catre participantii au fost: cresterea preturilor, lipsa comenzilor / contractelor / inchiderea firmei, pensia mica in raport cu cheltuielile, “nghetarea si intârzierea platii salariilor, devalorizarea leului.
În legatura cu comportamentul de consum, datele studiului releva ca 28,8% dintre repondenti nu si-au modificat comportamentul, in timp ce 71,2% si-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine.

Astfel, 45,9% au cumparat aceleasi produse, dar in cantitate mai mica, iar 9,3% au cumparat produse mai ieftine, dar in aceeasi cantitate. Totodata, 16% au cumparat produse mai ieftine si in cantitate mai mica.
Cei care nu si-au schimbat comportamentul de consum ca efect al crizei sunt tineri, fara copii, cu venituri de peste 3.000 lei/familie si cu studii superioare.

Sondajul a fost realizata pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 16 – 23 noiembrie 2009. Au fost intervievate telefonic 854 persoane cu vârsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de plus sau minus 3,35%.
MEDNET Marketing Research Center activeaza in domeniul cercetarii de piata din anul 2000 si a derulat studii in retail, DIY, banci si asigurari, telecomunicatii, medical-farmaceutic, media, agricultura, automobile, produse industriale etc.

Loading...

Citește și
loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.