Bugetul mediu alocat pentru sărbătorile de iarnă: 1.523 lei

0

Bugetul mediu alocat pentru Craciun si Revelion de catre populatia din mediul urban din România este de 1.523 lei, in 2009, pentru 51,9% dintre respondenti fiind mai mic comparativ cu cel din anul 2008, potrivit unui studiu de piata realizat de Mednet Marketing Research Center.

Pentru produse alimentare ocazionate de sarbatorile de iarna, respondentii vor sa aloce, in medie, 556,13 lei, aceasta suma fiind pentru 47,6% dintre acestia mai mica fata de cea alocata anul trecut pentru aceasta categorie de cheltuieli.
Produsele nealimentare specifice sarbatorilor de iarna (brad, ornamente, imbracaminte, incaltaminte) au o pondere mai mica in bugetul de cheltuieli, orasenii alocând, in medie 321,09 lei acestei categorii de produse. În acest an comparativ cu anul trecut, bugetul alocat este mai mic pentru 45,3% dintre respondenti.

Potrivit sursei citate, reducerea cheltuielilor pentru sarbatorile de iarna va fi realizata prin renuntarea in totalitate la anumite produse, precum ornamente pentru bradul de Craciun (70,4% dintre intervievati), bradul de Craciun (56,5%), bauturile alcoolice (40,9%), prajituri / cozonaci (32,7%), electronice / electrocasnice, imbracaminte / incaltaminte, bijuterii, cosmetice / parfumuri, excursii, produse de lux. Studiul MMRC arata ca 35,6% dintre respondenti intentioneaza sa cumpere carne in cantitate mai mica sau la preturi reduse, iar 37% sa cumpere mai putine legume si fructe.

În ceea ce priveste calatoriile sau excursiile organizate in perioada sarbatorilor de iarna, in jur de 10% dintre persoanele intervievate au alocat buget pentru ace st tip de cheltuieli, suma medie fiind de 1.312 lei. De asemenea, bugetul alocat iesirilor in oras, la restaurant, in perioada Craciunului si a Revelionului este pentru 47,3% dintre respondenti mai mic decât cel de anul trecut, in medie de 346,28 lei.

Bugetul pentru cadouri are o valoare medie de 526,8 2 lei, fiind pentru aproape 50% dintre participantii la studiu mai mic decât cel de anul trecut. Chiar daca suma pe care au alocat-o pentru acestea este mai mica sau cel mult egala cu cea de anul trecut, 81,4% dintre persoanele intervievate intentioneaza sa cumpere totusi cadouri cu ocazia sarbatorilor de iarna, conform sursei citate.

Tipurile de cadouri pe care respondentii intentioneaza sa le cumpere sunt articolele de imbracaminte/incaltaminte, pentru care au optat 54,5% dintre respondenti, cosmetice/parfumuri (37,4%), jucarii (30,6%), ciocolata/cafea (20,4%), carti (17,4%), bijuterii/ceasuri (14,8%). Subiectii care au declarat ca nu vor cumpara cadouri, in proportie de 18,6%, sunt persoanele cu vârsta peste 55 ani, care nu mai au copii sub 18 ani, au venituri mai mici de 2.000 lei de familie si se declara afectati de criza in “foarte mare masura” si “in mare masura”.

Un procent de 52,6% dintre participantii la studiu nu obisnuiesc sa stabileasca un buget pentru sarbatorile de iarna, in timp ce 33,4% fac acest lucru cu regularitate, iar 12,9% vor stabili unul pentru anul in curs. Procentul celor care economisesc bani pentru sarbatorile de iarna este de 45,4%, iar al celor care intentioneaza sa imprumute bani pentru sarbatorile de iarna din acest an este de 6,1% dintre participantii la sondaj.
Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 16 – 23 noiembrie 2009. Au fost intervievate telefonic 854 persoane cu vârsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de plus – minus 3,35%.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.