Dacia Sandero, o maşină anti-modă, dar care merită laudată

0

Dacia Sandero este o masina lipsita de pretentii intr-un mod pur si simplu onest si invigorator, lasându-ne sa ne bucuram de aerul de libertate pe care il emana, noteaza cotidianul britanic The Telegraph.

Sandero – din pacate disponibila doar pe Continent – este o masina lipsita de orice coloratura imbâcsita psihologica care ar transforma-o intr-un “fashinon statement”, un simbol al statusului, un rasfat, in experienta unui brand sau a unui accesoriu monden. Este o masina cu patru usi functionala, care pentru un entuziast al masinilor se poate dovedi o provocare, sa recunoastem, usor plictisitoare, potrivit ziarului mentionat.

Sandero este o masina de baza pentru zone mai putin bogate sau ceea ce numim economii emergente. Este fabricata in România, dupa cum stim, dar si in Brazilia (unde a fost lansata) si Columbia (de unde este exportata in alte tari sud-americane) si Africa de Sud.
Asemenea Loganului, Sandero poate fi considerat o parte a experimentului actual al companiei producatoare Renault de a produce masini low-cost, insa moderne si complet echipate. La baza sa, Sandero este un Clio de a treia generatie (si prin urmare un Nissan Micra si asa mai departe).

Motorul de 1,6 suna aspru si inversunat, trimitând un sunet placut atunci când este ambalat. Deoarece Sandero trebuie sa faca fata drumurilor de tara sau zonelor cum ar fi România rurala, suspensiile sunt generoase.
“Iubesc onestitatea acestei masini”, scrie semnatarul articolului. Si nu este vorba doar despre faptul ca cel mai bun Sandero costa cât un Ford Focus la mâna a doua, ci de faptul ca este o masina buna din orice punct de vedere am evalua.

Totodata, nu este vorba doar de un salt urias de la a astepta autobuzul, ci si de la alte Dacii care mai umbla inca pe drumurile României, in special Daciile 1310. Acestea, asemenea Ladei Riva, par o mostenire comunista, masini odata bune, urâtite de interventia fortelor asa-zisului egalitarism. Sandero iradiaza insa libertate. Acest aer de libertate costa de la 6.89 0 de euro in România, desi aceeasi masina cu motor de 1,4 litri – cu o echipare mai buna – costa 7.800 de euro in Franta.

Exista doua moduri de a te raporta la Sandero. Unul este sa o privesti ca pe o masina ieftina pentru oameni saraci, un exercitiu calculat al unui producator oportunist dar nu suficient de bun pentru noi restul, considera The Telegraph.
Sandero nu da insa aceasta impresie. Este o masina “anti-fashion” intr-un mod inviorator, elementar si placut, ceea ce o face sa fie mai degraba “cool”. Este, pâna la urma, doar o masina si e aici pentru a ne aminti ce inseamna cu adevarat. Ne-a placut la Sandero: s implitatea, pretul mic, lipsa de pretentii, si felul surprinzator de placut in care se conduce. Nu ne-a placut: confuzia in privinta pronuntarii corecte a numelui Dacia, mai noteaza ziarul britanic.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.