Românii preferă vodca premium, în pofida crizei

0

Cresterea cotei de piata a brandului Stalinskaya, la 37% in segmentul premium in 2009, arata ca din ce in ce mai multi consumatori de vodca nu se orienteaza numai dupa pret, ci dupa calitatea produsului, potrivit datelor Prodal, detinatorul marcii Stalinskaya.

Conform studiilor de piata realizate de AC Nielsen, Vodka Stalinskaya marcheaza, in 2009, inca un an de crestere a cotei de piata, atât ca volum, cât si ca valoare, mentinându-si pozitia de lider pe piata de vodca si distantându-se din ce in ce mai mult de celelalte marci.
În ultimii ani, cota valorica de piata a vodcii Stalinskaya a crescut de la 34% in 2007 la 36% in 2008 si, respectiv, la 37% in prezent. În ceea ce priveste volumul vândut, Stalinskaya a inregistrat cresteri anuale si mai semnificative, respectiv de la 26% in 2006, la 28% in 2007, 31% in 2008 si 32% in prezent.

“Stalinskaya este o vodca premium, pretul situându-se in esalonul superior al acestei categorii, cresterea cotei sale de piata inclusiv in acest an demonstreaza ca din ce in ce mai multi români isi schimba comportamentul ca si consumatori, astfel incât nu se orienteaza numai dupa criteriul “pret”, ci prefera sa consume produse de buna calitate si care au un pret corespunzator acesteia”, a aratat Florin Radulescu, directorul general al Grupului Prodal, detinatorul marcii Stalinskaya.

De asemenea, Stalinskaya a crescut ca si cota de piata atât pe segmentul de retail (retele de supermarketuri, hipermarketuri, magazine de cartier etc), cât si in ceea ce priveste consumul in restaurante, baruri, cluburi etc (segmentul HoReCa). Pe retail, Stalinskaya si-a mentinut pozitia de lider de piata si a crescut ca volum de la 25% cota de piata in 2008 la 26% in prezent, ramânând constanta ca si valoare.

În ceea ce priveste HoReCa, cota de piata a vodcii Stalinskaya a crescut ca volum de la 39% anul trecut la 40% in momentul de fata, iar ca valoare – de la 41% la 43%.
Compania Prodal ’94, detinuta de actionari români, face parte din Grupul Prodal, unul dintre cei mai importanti producatori si distribuitori de bauturi alcoolice din România si din regiune.
Prodal detine doua branduri lideri de piata pe categoriile lor – Vodca Stalinskaya (37% cota de piata din valoare) si, respectiv, Wembley Dry Gin (47% cota de piata din valoare), conform studiilor realizate de ACNieslen.

Prodal a fost infiintata in anul 1994 si 2 ani mai târziu a lansat vodca Stalinskaya, ce avea sa detina suprematia pe piata din România. În 1998, Grupul Prodal si-a infiintat propria companie de distributie nationala – Granddis, iar in anul 2001 a lansat Wembley Dry Gin.
Pe parcursul anilor, Grupul Prodal a investit atât in extinderea capacitatii de productie, cât si in controlul calitatii produselor. În 2008, liniile de productie au devenit complet automatizate. Bauturile alcoolice premium reprezinta cea mai importanta categorie de produse din portofoliul Prodal, dar compania acopera si segmentele medium si low.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.