Companiile şi-au redus costurile cu 30-40% pentru a rezista crizei

0

Companiile si-au redus cheltuielile, in medie cu 30-40% fata de anul trecut, iar la unele societati, reducerile de costuri au ajuns pâna la 60-70% din total, pentru a putea face fata crizei economice, anunta firma de audit R&M Audit, intr-un comunicat remis joi (3 decembrie 2009).

Prima categorie de cheltuieli la care au fost facute reduceri sunt cele cu personalul, considera R&M Audit. Acestea au reprezentat, in medie, cca 20% din cuatumul reducerilor de cheltuieli. “Au fost insa cazuri in care reducerile de personal au reprezentat aproximativ 50% din reducerile globale de costuri”, a precizat Mirela Serban, Managing Partner la R&M Audit.

“Reducerea masiva a cheltuielilor cu personalul a fost justificata si prin nivelul foarte mare de contributii si impozite pe care o companie le plateste statului pentru fiecare angajat, respectiv cca 54% din salariul brut”, a subliniat Mire la Serban.
Cheltuie lile de marketing si publicitate au suportat, de asemenea, reduceri masive, ca si cele privind parcurile auto si cheltuielile de transport. În ceea ce priveste chiriile, atât pentru sediile de firma, cât si pentru spatii comerciale, s-au inregistrat reduceri cu pâna la 30- 40%, prin renegocieri de preturi si facilitati, relocari, restrângeri ale suprafetelor ocupate etc.

Majoritatea companiilor au apelat la outsourcing pentru activitatile care nu reprezinta domeniul principal de activitate, si-au renegociat contractele si au incurajat barterele, spun reprezentantii R&M Audit. “IMM-urile au incercat cât mai multe scheme de finantare prin programe europene, dar procesul in sine este mai lent…. De asemenea, am constatat o crestere cu cca 20-30% a solicitarilor de servicii de consultanta fiscala, clientii fiind mai interesati ca niciodata sa ii consiliem in vederea optimizarii taxelor si impozitelor platite catre stat, respectând in acelasi timp legile in vigoare”, a aratat Mirela Serban.

“Reducerea semnificativa la activitatile de marketing si promovare poate face mai mult rau, ducând la reducerea masiva a vânzarilor si eliminarii companiei de pe piata. De asemenea, economiile la cheltuie lile cu instruirea si pregatirea angajatilor pot afecta mentinerea sau cresterea competitivitatii firmei. Eficientizarea proceselor de business, gasirea de noi nise si oportunitati vor face diferenta intre câstigatori si… ceilalti.

Si, bineinteles, lichiditatea va avea cuvântul final: in continuare cash-ul va fi rege, având in vedere accesul greoi la finantare”, a conchis Mirela Serban. R&M Audit a fost infiintata in anul 2000 si ofera servicii de audit, consultanta fiscala si financiara, contabilitate, salarizare, controlling si arhivare. Firma are un portofoliu de peste 200 de clienti, iar in anul 2008, R&M Audit a urcat pe locul 6 in topul CECCAR, dupa cifra de afaceri.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.