Lucrările de modernizare a căii ferate Bucureşti – Constanţa, îngreunate de lipsa fondurilor

0

Lucrarile de modernizare a caii ferate, pe tronsonul Bucuresti – Constanta, sunt ingreunate de lipsa fondurilor, in luna octombrie constructorii amenintând din nou cu oprirea lucrarilor, potrivit informatiilor remise de Ministerul Transporturilor.

Companiile care realizeaza lucrarile de reabilitare a unei parti din tronsonul de cale ferata Bucuresti – Constanta au oprit lucrul si in 2008 din cauza faptului ca nu au fost platite de CFR SA.
Constructorul sectiilor Bucuresti Nord – Baneasa si Fetesti – Constanta (grupul de asociati Swietelsky – Wiebe – Takenaka) a finalizat in proportie de 99% lucrarile dar nu a primit decât o parte din sumele din contract, in timp ce Astaldi, compania care lucreaza pe sectoarele Fundulea – Lehliu si Lehliu – Ciulnita – Fetesti), a vrut sa opreasca in octombrie lucrarile din cauza intârzierii cu care se fac platile.

Lucrarile de reabilitare de pe calea ferata Bucuresti – Constanta, care ar permite trenurilor sa circule cu 160 de kilometri la ora, ar trebui sa se finalizeze in vara anului 2010 si vor permite scurtarea timpului de parcurs intre Bucuresti si Constanta la trei ore, si nu sapte ca in prezent.
Tronsonul Baneasa – Fundulea – Fetesti este impartit intre mai multe companii, iar finantarea pentru acest sector este asigurata si de Uniunea Europeana prin facilitatea ISPA. Valoarea lucrarilor pe acest tronson, care ar trebui sa se finalizeze la inceputul lui 2010, este de 322,52 milioane de euro.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.