Modelele mici au scos din criză industria auto din Europa Centrală şi de Est

0

Industria auto din Europa Centrala si de Est, motorul de crestere pentru unele economii din aceasta regiune, a fost puternic afectata de criza mondiala, dar redresarea este sustinuta de construirea modelelor mici, economice, se arata intr-o analiza a AFP.

“De la ultima majorare a pretului petrolului, s-a dovedit ca cererea pentru modele mai mici este mai puternica decât cererea pentru cele mari”, a explicat Pavel Sobisek, analist la UniCredit Bank in Praga. Masinile mici s-au vândut relativ bine in timpul crizei, in special datorita subventiilor guvernamentale, introduse de câteva state europene pentru a convinge cumparatorii sa achizitioneze automobile cu consum redus de carburant.

Programele “Rabla” din Germania si Franta i-au facut câstigatori pe producatorii de automobile mici din Europa Centrala si de Est, deoarece majoritatea productiei este exportata in Europa Occidentala. “Fara programele “Rabla” din unele state membre ale Uniunii Europene, declinul industriei auto ar fi fost mult mai puternic”, a declarat Antonin Sipek, directorul Asociatiei Industriei Auto din Cehia.

“Anul 2009 a fost un succes pentru noi datorita subventiilor guvernamentale. Ne asteptam sa producem peste 200.000 de unitati in 2009, o crestere de 10% fata de 2008”, a adaugat Peter Svec, purtator de cuvânt al diviziei din Slovacia a PSA Peugeot Citroen. La fabrica Opel din Polonia a producatorului american General Motors s-a lansat recent productia noului model Astra IV. “Multa speranta a fost investita in acest proiecť, a afirmat Agnieszka Bloch, directorul Camerei Industriei Auto din Polonia.

În Turcia, acolo unde exista fabrici ale producatorilor auto Renault, Fiat, Ford, Toyota, Hyundai si Honda, productia combinata a acestora a scazut cu 36,4% in perioada ianuarie-septembrie 2009, comparativ cu perioada similara din 2008. Fabric ile din Turcia au anuntat producerea unor noi modele Ford Transit, a automobile lor electrice Renault Fluence, tara asteptând si investitori din China, Dongfeng Motor si Chery.

În uzina Hyundai din Cehia se produce acum noul model Kia Venga iar fabrica din Slovacia a Volkswagen a fost extinsa pentru a produce un nou model mini din 2011.
Productia la cea mai mare uzina auto din Cehia, Skoda Auto, divizie a Volkswagen, productia a scazut in perioada ianuarie-septembrie 2009 la 386.003 unitati, de la aproape 500.000 in urma cu 1 an. La fabrica Suzuki din Ungaria, care produce modelele Swift, Splash si automobile de teren, productia ar putea scadea la 180.000 de vehicule in acest an, fata de 281.686 unitati in 2008, a anuntat directorul Viktoria Ruska.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.