Pambuccian: Serviciul universal a plecat la drum ca speranţă, dar a rămas o restanţă

0

Serviciul universal a plecat la drum ca o speranta si a ramas, din pacate, o restanta, a declarat, luni (7 decembrie 2009), in prima zi a seriei de conferinte pe teme de comunicatii, Varujan Pambuccian, reprezentant al Comisiei de IT&C din cadrul Camerei Deputatilor.

Declaratia lui Pambuccian a fost contrazisa de catre presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANCOM), Catalin Marinescu, care a mentionat ca una dintre cauzele pentru care implementarea unui serviciu universal s-a facut mai greu a fost legata de rata mica de acoperire a telefoniei mobile la nivel national. “Modul in care s-a implementat acest serviciu (n.r. universal) a fost cauzat si de rata mica de acoperire a telefoniei mobile la nivel national. Pentru asta au fost inaugurate telecentre, acestea rezolvând temporar multe probleme”, a precizat Marinescu.

Acesta a adaugat ca pe viitor nu se vor mai inaugura telecentre, intrucât operatorii de telefonie mobila pun la dispozitie si pachete de transmisie vocala “la punct fix”.
“De acum inainte nu se va mai apela la telecentre, ci la operatorii de telefonie mobila care au si pachete de transmisie vocala, la punct fix”, a spus seful ANCOM. Întrebat care va fi taxa pe care un operator o va plati pentru derularea unui serviciu universal, Marinescu a apreciat ca “dupa decontarea costului net al investitiei facute, se va percepe un tarif de 0,1% din cifra de afaceri”.

La sfârsitul lunii octombrie, compania InfoClick, alaturi de Newsphone Hellas, au lansat noul serviciu universal 118800 pentru abonatii telefonici persoane fizice si juridice. Doua saptamâni mai târziu, in cadrul unui eveniment de prezentare a serviciului, InfoClick, furnizorul serviciului unic 118800 pentru abonatii telefonici din România, a anuntat ca va investi 10 milioane euro in urmatorii cinci ani pentru dezvoltarea acestui sector.

Numarul unic 118800 este disponibil non-stop, iar potrivit estimarilor in primele doua saptamani de functionare au fost raportate peste 30.000 de apeluri inregistrate.
Potrivit oficialilor companiei-furnizoare, registrul abonatilor cuprinde cea mai completa baza de date din România, incluzând detaliile de contact ale utilizatorilor privati si ale companiilor, inclusiv posesorii de cartele preplatite care accepta acest lucru.

În iunie 2009, InfoClick a fost desemnata de catre ANCOM sa devina furnizor de serviciu universal in România in urma analizei ofertelor depuse in cadrul a doua proceduri de licitatie. InfoClick a fost infiintata in anul 2008 cu scopul de activa pe piata de informatii telefonice privind abonatii. Alaturi de InfoClick serviciul unic 118800 va fi operat si de Newsphone Hellas SA, companie greceasca infiintata in martie 1995 si listata la Bursa de Valori de la Atena.

Compania opereaza serviciul national al registrului de abonati pentru numarul scurt 11880 din Grecia. În România, registrul abonatilor este disponibil si in format electronic la adresa www.118800.com.ro.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.