Peste 80% din produsele Hi-tech chinezeşti sunt exportate de către firme străine

0

Mai mult de jumatate din exporturile industriale ale Chinei sunt realizate de catre companii cu capital strain, iar in cazul produselor Hi-tech si electronice procentul este de 83%, respectiv, 75%, afirma expertii, potrivit Agentiei de Presa Xinhua.

În cazul exporturilor chineze catre SUA, 90% din produsele Hi-tech fabricate in China sunt intermediate de catre firme straine, deci surplusul din comertul bilateral poate fi interpretat ca o rezultanta a afacerilor sino-americane, a apreciat cercetatorul Zhang Yansheng, din cadrul Comisiei Nationale pentru Dezvoltare si Reforma a RP Chineze. Totodata, a adaugat el, mai mult de jumatate din bunurile industriale realizate in China au la baza masive importuri de materii prime, accesorii si masini necesare productiei.

Pe de o parte, consumatorii din strainatate si pietele internationale beneficiaza de produsele “made in China”, foarte accesibile ca pret, dar pe de alta, manifesta oarecare retinere fata de acestea din cauza fricii de pierdere a locurilor de munca, dar si a acuzatiilor legate de calitatea si siguranta produselor, a afirmat cercetatorul Zhang Hanlin, de la Universitatea de Economie si Afaceri Internationale (UIBE) din Beijing. Controversa a fost accentuata de criza financiara globala, produsele fabricate in China trebuind sa faca fata unui val de protectionism.

De la sfârsitul lunii trecute, pe canalele International, SUA si Stiri ale retelei CNN (Cable News Network) este difuzat un spot TV care prezinta participarea internationala la realizarea produselor chinezesti de inalta calitate. Astfel, pe lânga avioane, in spotul TV mai apar un MP3 “made in China” cu software produs in Silicon Valley si confectii haute-couture fabricate in China si create de designeri din Franta.

Spotul TV de la CNN urmareste sa comunice consumatorilor din strainatate ca exista o cooperare internationala complexa pentru producerea bunurile “made in China” de calitate, a precizat intr-un comunicat Camera Chineza de Comert pentru Importul si Exportul Produselor Industriei Usoare. “O asemenea campanie promotionala in media internationala este o premiera pentru China si evidentiaza eforturile de construire a unei imagini in strainatate a tarii”, a spus directorul adjunct al Asociatiei Chineze de Publicitate a Comertului, Liu Libin, care a subliniat ca organizatia sa doreste sa invete din experienta in domeniu a Japoniei si Coreei de Sud.

La rândul sau, specialistul britanic Martin Mulligan a considerat campania ca fiind “o tentativa eficienta si sofisticata de repozitionare a Chinei ca producator de incredere, producator care se bazeaza pe o solida expertiza internationala”. Totusi, exista parerea ca o asemenea campanie ar putea fi contraproductiva si ca, in cele din urma, ar intari perceptia potrivit careia Chinei este “fabrica planetei”.

Dupa Zhang Yansheng, China chiar este “fabrica planetei” din moment ce productia sa industriala reprezinta 15% din totalul planetei, iar Produsul Intern Brut (PIB) este doar 6% din P IB-ul global. Mai importanta decât imaginea este insa imbunatatirea calitatii produselor si crearea propriilor marci chineze de renume, viitoarele campanii internationale de promovare urmând sa se reorienteze de la “Made in China” la “Designed in China”, pentru a prezenta tara ca pe un inovator si proiectant mondial, in devenire, se arata pe forumul online sina.com.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.