2010 va fi anul magazinelor hard-discount şi al celor online

0

Formatul de magazin adecvat unui an de criză, cum va fi şi 2010, este cel de hard-discount şi online, s-a afirmat marţi (8 decembrie 2009) la dezbaterile care au avut loc în cadrul seminarului Romania Retail Forum.

‘Chiar dacă toate reţelele de retail sunt acum în expansiune. Eu cred că magazinele de tip hard-discount vor avea un cuvânt greu de spus anul viitor’, a spus, marţi, directorul executiv al Selgros România, Alexandru Vlad.

Potrivit secretarului general al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), Adrian Manolache, un alt format de magazin potrivit unui an de criză este cel online, care are costuri de operare mult mai mici decât o reţea. ‘De altfel, toate magazinele de electro şi IT retail au deja şi o versiune online, tocmai pentru a compensa posibilele scăderi ale vânzărilor’, a subliniat Adrian Manolache.

‘Ne aşteaptă un an mai greu decât 2009, când piaţa s-a contractat şi s-a împărţit pe mai mulţi jucători şi despre care eu nu cred că va putea spune cineva că a fost un an fericit. Modelul de magazin adecvat acestei situaţii va fi cel de hard-discount, cu o cotă foarte mare de piaţă în Germania, Franţa şi ţările nordice, dar cu o prezenţă timidă în România, până acum. Este singurul format pentru care se anunţă investiţii masive în următoarea perioadă’, a afirmat directorul executiv al Selgros România, Alexandru Vlad.

Totodată, el apreciat că odată cu intrarea masivă a magazinelor de tip hard-discount, coroborată, probabil, cu scăderea în 2010 a preţurilor terenurilor şi imobilelor, ‘peisajul retailului din România se va schimba’.

Magazinul hard-discount ocupă o suprafaţă mică, deci are costuri inţiale de implementare mici, dispune de un sortiment scăzut de mărfuri, dar are o rotaţie relativ mare a tuturor articolelor, iar clientul nu mai poate face selecţia produselor – ‘a făcut-o deja pentru el reţeaua de hard-discount, din fiecare categorie sau subcategorie existând doar 1-2 produse, nu mai mult, care sunt pe primul nivel de preţ şi la o calitate acceptabilă’, a precizat reprezentantul Selgros România.

Marţi, cu ocazia seminarului Romania Retail Forum, a fost lansat Anuarul Retail 2009 conform căruia deşi recesiunea i-a făcut pe retaileri să ia în calcul posibilitatea reducerii stocurilor, a spaţiului sau închiderea magazinelor ori amânarea plăţilor către furnizori, ‘aproape jumătate din proprietarii magazinelor sunt convinşi că 2010 va fi un an mai bun’.

Potrivit estimărilor Euromonitor International, citate de Anuar, afacerile jucătorilor de pe piaţa locală de retail ar urma să atingă la finalul acestui an valoarea de 90,15 miliarde lei. În 2008, pe piaţa locală s-au cheltuit 85,2 miliarde lei pentru produse alimentare şi non-alimentare, iar în următorii doi ani, notează sursa citată, retailul românesc va depăşi 105 miliarde lei.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.