Duster, al VI-lea model Dacia, va fi disponibil în versiune 4X2 şi 4X4

0

Duster, al saselea model din gama Dacia, care va fi lansat in 2010, va fi disponibil atât in versiune 4X2, cât si in versiune 4X4, cu trei variante de motorizare, doua diesel si una pe benzina.

„Dacia Duster va fi lansata in primavara anului 2010 in Europa, in Turcia si in Maghreb (Algeria si Maroc). Modelul va completa gama Dacia, aflata in expansiune pe majoritatea acestor piete. Începând din iunie 2010, Duster va fi lansat, sub marca Renault, in Ucraina, in Orientul Mijlociu (Israel, Iordania, Siria, Liban), in Egipt si in unele tari din Africa”, a anuntat marti Serviciul de relatii cu presa al Automobile Dacia.

La Mioveni vor fi produse vehiculele destinate tuturor acestor piete, atât sub marca Dacia, cât si sub marca Renault, insa va continua si productia celorlalte modele din gamele Logan si Sandero. Uzina are in prezent o capacitate de productie de 350.000 de vehicule anual. Modelul Duster va fi produs si in Brazilia, in uzina de la Curitiba, unde se mai fabrica mode lele Sandero, Sandero Stepway si Logan.

„Vehiculele fabricate aici vor fi vândute in Brazilia, in Argentina, in Mexic si in Chile. Ulterior, Duster va fi industrializat si produs in Rusia, in uzina Avtoframos din Moscova”, au mai anuntat reprezentantii Automobile Dacia. Versiunea sportiva a modelului Duster, pilotata de Alain Prost, participa la probele, desfasurate pe gheata, ale competitiei Trofeul Andros 2009 – 2010, al carei start a fost dat la Val Thorens, in Franta, pe 5 decembrie.

Dacia Duster este, conform prezentarii oficiale, un model robust, fiabil si usor de intretinut, destinat clientilor care au nevoie in utilizarea cotidiana de un vehicul cu capacitati tot – teren reale. Cu o lungime de 431 de centimetri si o latime de 182 de centimetri, mode lul are dimensiuni compacte, gabaritul permitându-i sa evolueze atât intr-un mediu urban, cât si in utilizare off-road.

Designul Dacia Duster este specific modelelor 4X4. Caracteristicile principale sunt aripile largi, bandoul cromat al calandrului, bara de protectie masiva, garda la sol supra-inaltata si elementele de protectie a caroseriei. „Dacia Duster este un 4X4 usor de utilizat, care nu este destinat exclusiv expertilor in sofatul off-road. Greutatea sa limitata la 1.180 de kilograme in versiunea 4X2 si 1.280 de kilograme in versiunea 4X4, combinata cu dimensiunile sale compacte, fac din Duster un vehicul deosebit de agil.

Cu ajutorul une i comenzi unice si intuitive s ituata in habitaclu, la baza console i centrale, soferul unei Dacia Duster poate selecta cu usurinta modul de tractiune al vehiculului”, se mai arata in prezentarea oficiala.
În interior, Dacia Duster ofera locuri confortabile pentru cinci adulti, modelul asigurând ocupantilor acelasi nivel de spatiu interior ca Dacia Logan berlina. Portbagajul poate avea, in functie de versiune, o capacitate de pâna la 475 de litri, iar cu bancheta din spate rabatata asigura un volum de depozitare de pâna la 1.600 de litri.

Din punct de vedere al sigurantei, modelul Duster beneficiaza de sistemul ABS Bosch 8.1, echipat cu un repartitor electronic al fortei de frânare (EBV) si cu asistenta la frânarea de urgenta (AFU). În versiunea de serie este echipat cu doua airbag-uri frontale si de centuri de siguranta in trei puncte cu limitator de efort pentru locurile din fata. În functie de versiune, mai sunt disponibile doua airbag-uri laterale pentru locurile din fata, care asigura o protectie suplimentara pentru ocupanti in cazul unui soc lateral.

Protectia anticoroziune se realizeaza prin injectare de ceara in cavitatile caroseriei si portierelor, etanseizare prin aplicare de mastic, folosirea de ceara complementara pe piesele mecanice ale bazei rulante si protectie ranforsata a bazei rulante si a pasajelor rotilor impotriva proiectiilor de pietris. Dacia Duster va fi disponibila pe majoritatea pietelor europene cu o garantie de trei ani sau 100.000 de kilometri.

„Proiectul Duster s-a nascut pornind de la o constatare simpla: existenta in lume a unei nevoi reale pentru mode le 4X4 incapatoare, robuste si abordabile, nevoie care este prea putin satisfacuta in prezent de oferta actuala. Pornind de la aceasta constatare, grupul Renault a decis sa dezvolte un model tot-teren, destinat in primul rând pietelor in plina crestere”, au explicat reprezentantii Automobile Dacia.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.