Industria auto din Europa de Est mizează pe automobilele mici

0

Pentru a iesi din criza, industria auto din Europa de Est, principalul motor al economiei in mai multe state din regiune, mizeaza pe automobilele mici cu un consum redus de combustibil, transmite AFP.

‘Odata cu ultima crestere a pretului petrolului a avut loc o crestere a cererii pentru automobilele mici’, a declarat pentru AFP, analistul UniCredit Bank la Praga, Pavel Sobisek. Automobilele mici se vând relativ bine chiar si in timpul crizei, gratie in special primelor de casare introduse in mai multe tari din regiune, pentru a ajuta sectorul auto local sa supravietuiasca.

‘Fara prima de casare din anumite state membre ale Uniunii Europene, caderea ar fi fost fara indoiala mult mai dramatica’, a apreciat directorul Asociatiei Industriei Auto din Cehia (SAV), Antonin Sipek. ‘Pentru noi, anul 2009 a fost un succes. Gratie primei de casare’, a confirmat la rândul sau Peter Svec, purtatorul de cuvânt al grupului francez PSA Peugeot Citroën prezent in Slovacia. ‘Estimam ca in 2009 vom produce peste 200.000 de unitati, adica cu 10 procente mai mult decât in 2008’.

Printre constructorii care profita de acest interes crescut pentru automobilele mici figureaza si divizia poloneza a grupului auto italian Fiat, care are o uzina la Tychy (sudul Poloniei). ‘Preconizam sa producem in acest an un numar record de aproximativ 600.000 de automobile si se pare ca acest plan se va realiza’, a declarat purtatorul de cuvânt al uzinei Fiat din Polonia, Boguslaw Cieslar.

Anul trecut, Fiat a produs in Polonia 492.000 de autovehicule, adica aproximativ trei sferturi din productia anuala de autoturisme realizata in Polonia.
Cu toate acestea, prima de casare nu a fost decât o masura cu caracter temporar, iar constructorii auto est-europeni sunt obligati in prezent sa caute alte modalitati pentru a face fata scaderii vânzarilor.

‘Nu va pot spune care sunt prognozele noastre pentru 2010. Însa un lucru este sigur, ne asteptam la o perioada dificila in primul semestru odata cu terminarea primei de casare’, a recunoscut Peter Svec, purtatorul de cuvânt al grupului francez PSA Peugeot Citroën prezent in Slovacia. În conditiile in care viitorul se anunta incert, constructorii auto est-europeni isi pun sperantele in noile modele. Astfel, uzina din Polonia a grupului auto american General Motors tocmai a demarat productia de serie a unei noi versiuni de Opel Astra IV. ‘Multe sperante s-au pus in acest proiect ‘, a estimat directoarea Camerei de industrie auto din Polonia, Agnieszka Bloch.

Uzina de la Nosovice (nord-estul Cehiei) a grupului auto sud-coreean Hyundai tocmai a inceput sa comercializeze modelul Kia Venga MPV, iar uzina din Slovacia a grupului german Volkswagen a inceput recent lucrarile de extindere a facilitatilor de productie pentru ca din 2011 sa demareze productia unei noi generatii de automobile mici.
‘În 2010 ne asteptam la o crestere a productiei noastre pâna la 210.000 de unitati (fata de 150.000 de unitati in acest an) si intentionam sa lansam doua noi modele’, a afirmat la rândul sau Dusan Dvorak, purtatorul de cuvânt al grupului auto sud-coreean KIA Motors, prezent si el in Slovacia.

În schimb, filiala ungara a constructorului auto japonez Suzuki se astepata la un recul net al productiei sale pâna la 180.000 de unitati in 2009, fata de 281.686 unitati in 2008, a declarat purtatoarea de cuvânt Viktoria Ruska. Aceiasi situatie pentru uzina ceha a grupului Hyundai, care produce in special modelul i30. Societatea a fost obligata sa-si reduca estimarile de productie pentru 2009, de la 160.000 la 120.000 de unitti, a explicat purtatorul de cuvânt Petr Vanek.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.