Secrete privind securitatea aeroporturilor, dezvăluite din greşeală în SUA

0

– Administratia de Securitate a Transporturilor (Transportation Security Administration – TSA) din SUA a dezvaluit din neatentie secrete stricte legate de practicile de screening ale pasagerilor de pe aeroporturi, atunci când a postat online in primavara un manual ca parte a unei solicitari contractuale – , noteaza editia de miercuri (9 decembrie 2009) a ziarului The Washington Post.

– “Creste riscul ca teroristii sa gaseasca o cale de a strapunge masurile de siguranta”, atrage antentia Stewart A.Baker, fost secretar-asistent pentru politici in Departamentul Securitatii Nationale (DHS)

.

Manualul de operare al TSA de 93 de pagini detaliaza proceduri de screening al pasagerilor si de control al bagajelor, precum date tehnice folosite de echipamentele cu raze X si detectorii de explozibili.

Include totodata fotografii ale acreditarilor folosite de membrii Congresului, angajati ai CIA si comandanti de nave federali si identifica 12 tari ale caror detinatori de pasapoarte sunt automat subiectii unor controale suplimentare.

Oficialii TSA au afirmat ca manualul postat de ei online este forma redactata de pe un site Web federal, dar ca redactarile digitale au fost inadecvate. Au permis utilizatorilor sa recupereze pasaje pierdute temporar copiindu-le intr-un nou document sau e-mail.

Actuali si fosti oficiali din domeniul securitatii au numit aceasta incalcare ingrijoratoare, afirmând ca ea a expus practicile TSA care au fost puse in aplicare dupa atacurile teroriste din 11 septembrie 2001 si care au fost extinse dupa descoperirea in august 2006 a unei tentative de a dobori avioane transatlantice folosind explozibili lichizi.

Screeningul in punctele de control a reprezentat o securizare a operatiunilor TSA dar si un cal de bataie pentru critic ile publice la adresa practicilor agentiei. Potrivit lui Stewart A.Baker, fost secretar-asistent pentru politici in Departamentul Securitatii Nationale (DHS) manualul va deveni “cartea de capatâi” a celor care incearca sa patrunda in domeniul securitatii avioanelor si ca scurgerea continutului lui este grava.

Creste riscul ca teroristii sa gaseasca o cale de a strapunge masurile de siguranta”, a spus Baker, precizând: “Problema este ca exista atât de multe goluri incât desi TSA le poate stabili prin schimbarea procedurilor si elaborarea de adaptari in proces, nu poate schimba nimic privind modul in care opereaza”.

Un alt fost oficial din DHS a numit neglijenta o eroare de PR dar nu un risc major, deoarece manualele TSA sunt impartasite in mare masura cu avioane si aeroporturi si sunt disponibile in comunitatea aviatiei.

Criticile din partea Congresului au fost insa severe. Senatoarea Susan Collins (Maine), republicana din Comisia privind securitatea interna din Senat, a numit dezvaluirea documentului “socanta si nesabuita”. “Acest manual le ofera o foaie de parcurs celor care ne pot face rau”, a spus ea.

Senatorul Joseph Lieberman, presedintele Comisiei, a numit incalcarea “o eroare stânjenitoare” care pune sub semnul indoielii prudenta managerilor TSA, agentie care nu are inca un administrator permanent la 11 luni de la instalarea administratiei Obama.

Nominalizarea lui Erroll Southers in executivul politiei aeroportuare din Los Angeles asteapta inca votul de confirmare al Senatului SUA. Documentul, datat 28 mai 2008, este marcat “informatie de securitate sensibila” si afirma ca nicio parte din el nu poate fi dezvaluita, in caz contrar intrând sub incidenta legii.

TSA a aflat despre scurgerea informatiilor duminica, 6 decembrie, de pe blogul lui Seth Miller, un consultant in tehnologia informatiei de 32 de ani, din Manhattan.

Agentia a inceput imediat o revizuire interna prin Oficiul de Inspectie al ei si a precizat ca manualul postat pe web este depasit si nu a fost niciodata pus in aplicare. Sase versiuni mai recente i-au urmat, a mai informat TSA. “TSA detine numeroase paliere de securitate pentru a mentine siguranta paasagerilor si pentru a se adapta constant la pericolele in evolutie. TSA este convinsa ca procedurile de screening aplicate in prezent ramân in vigoare”.

Printre altele, manualul stabileste numarul minim de ofiteri de securitate prezenti in punctele de control, cât de des bagajele controlate trebuie luate la mâna si proceduri pentru demnitari straini si pasageri escortati de CIA. El specifica, de asemenea, ca detinatorii de pasapoarte din Cuba, Iran, Coreea de Nord, Libia, Siria, Sudan, Afganistan, Liban, Somalia, Irak, Yemen si Algeria trebuie supusi unui screening suplimentar.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.