Twitter, un site din ce în ce mai cunoscut în Franţa

0

La inceputul lunii decembrie, organismul american Global Language Monitor desemna “Twitter” drept cuvântul anului. Potrivit unui studiu facut public la 9 decembrie, efectuat de IFOP pentru BNP Paribas, 6 francezi din 10, dintr-un esantion de 1.502 persoane interogate care au peste 15 ani, cunosc acum Twitter.

Creat in 2006, site-ul a inregistrat un progres fulgerator: in 2007, numai 2% dintre internautii interogati cunosteau marca Twitter. În 2008, erau 4% si in iunie 2009, 28% , potrivit ziarului Le Monde.
Twitter, care permite trimiterea de mesaje de mai putin de 140 de caractere, este totusi singura platforma de microblogging care a dobândit o atât de mare notorietate. Reteaua Friendfeed, recent achizitionata de Facebook, nu este cunoscuta decât de 4% din internautii din Franta, iar sistemul de mesagerie Yammer, destinat companiilor, ramâne o piata de nisa cunoscuta doar de 1% dintre francezi.

“La inceput, Twitter a fost mai intâi adoptat de “power users” ai informaticii. Limbajul folosit de site constituie de asemenea o performanta tehnica care a interesat comunitatea de dezvoltatori”, precizeaza Stéphane Distinguin, fondator si administrator al agentie i faberNovel, care a participat la organizarea unei conferinte despre Twitter, la 8 decembrie.

În Franta, Twitter, a carui versiune franceza a fost lansata la sfârsitul lui noiembrie, este mai cunoscuta printre adeptii tehnologiei, cei care au sub 35 de ani (66% chiar 73% din 15-24 de ani) si cadrele superioare (73%, fata de 57% din muncitori si 49% din angajati). Internautii zelosi, care se conecteaza de mai multe ori pe zi, cunosc si ei Twitter. De asemenea, 67% dintre barbati cunosc site¬ul, fata de 53% dintre femei. Studiul scoate in evidenta si diferentele regionale. În regiunea pariziana, 74% din internauti au auzit de site, fata de 48% in zonele rurale.

Cu toate acestea, cresterea notorietatii lui Twitter nu s-a transformat in majorarea inscrierilor. Doar 9% dintre internautii care au auzit de Twitter au un cont. “În valoare absoluta, aceasta reprezinta aproximativ un milion de utilizatori in Franta, fata de 20 de milioane la nivel mondial in prezent si 25 de milioane pâna la sfârsitul anului”, noteaza responsabilul de la faberNovel.

Potrivit IFOP, noii adepti sunt mai degraba femei (11%, fata de 7% barbati), tinerii sub 34 de ani (12%), cadrele de conducere (14%) si locuitorii din regiunea pariziana (13%). “Twitter necesita o mai mare intelegere si o utilizare putin mai competenta decât Facebook. Potentialul sau pare deci mai redus”, adauga Distinguin, precizând ca cresterea site -ului est la inceput.

Potrivit rezultatelor studiului, internautii folosesc site-ul mai ales in scopuri practice. “Utilizarile legate de reteaua sociala domina si sunt considerate cele mai utile. Urmeaza utilizarile legate de informatie”, potrivit studiului. Utilitatea microblogging-ului pentru “obtinerea de planuri bune si promotii” genereaza cel mai mare grad de aderare in ansamblul internautilor (69%) precum si in cadrul utilizatorilor de Twitter (79%).

Acestia din urma au totusi un sentiment ambivalent privind evolutia Web spre mai multa instantaneitate. În timp ce 63% din internauti si 73% din utilizatorii de Twitter considera ca platformele de microblogging sunt utile, ele sunt percepute de aproape trei sferturi dintre persoanele interogate ca având un efect de turma (“bandwagon effect”). Doar 27% din internauti afirma ca este vorba de o adevarata inovatie.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.