ANPC a oprit activitatea a 36 de furnizori de cablu TV şi internet

0 13

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a dispus oprirea temporara a prestarii serviciilor, pâna la intrarea in legalitate, pentru 36 de furnizori de servicii de cablu TV si internet, in urma controalelor efectuate in perioada 9 – 20 noiembrie, informeaza ANPC.

De asemenea, pentru deficientele constatate, comisarii ANPC au aplicat 63 amenzi contraventionale in valoare de 327.500 lei si 74 de avertismente. Au fost controlati 220 de operatori economici, constatându-se abateri de la legislatie la 137 dintre acestia.
“Recomand consumatorilor ca, inainte de a semna contracte cu operatorii economici, sa aiba in vedere urmatoarele: cereti intotdeauna detalii despre clauzele contractuale pe care nu le intelegeti, nu semnati niciodata un contract inainte a-l citi in totalitate, nu semnati niciodata un contract in care au ramas rubrici necompletateľ, a declarat presedintele ANPC, Constantin Cerbulescu.

Sanctiunile aplicate au vizat deficente ca: lipsa din contract a termenului in care se face conectarea la reteaua de internet, neprecizarea taxei de reconectare, depasirea termenului de 72 de ore prevazut in contract pentru remedierea deranjamentelor reclamate de consumator, lipsa prevederii clauzei contractuale privind obligatia prestatorului de a notifica consumatorii cu 30 de zile inainte de expirarea contactelor cu prelungire automata in vederea exprimarii optiunii scrise pentru prelungirea sau rezilierea contractului, lipsa clauzelor contractuale privind reconectarea, taxa de intretinere sau alte despagubiri sau taxe pe care ar trebui sa le suporte abonatul.

În unele contracte incheiate se prevedea, functie de tipul abonamentului, un parametru de calitate (de exemplu latimea de banda), insa conform capitolului “termene si conditii generale” acest parametru nu putea fi garantat.

Principalele aspecte reclamate de consumatori au fost functionarea neconforma a serviciilor si chiar nefunctionarea acestora, nerespectarea termenului de instalare a serviciilor, facturarea gresita a serviciilor, inclusiv in perioada cât serviciile au fost suspendate sau ulterior datei de reziliere a contractelor, majorarea tarifelor practicate, neprimirea facturilor, intreruperi multiple in furnizarea serviciului Internet, semnal slab sau inexistent in anumite localitati, nerespectarea clauzelor contractuale (schimbarea pachetelor de programe si a frecventei fara informarea abonatilor, primirea unor somatii cuprinzând sume care nu erau detaliate, suspendarea serviciului, modificarea grilei de programe din contract, rezilierea contractului de furnizare.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.