11.135 de maşini vândute în ultima etapă a Programului Rabla şi peste 32.000 în 2009

0

Etapa a treia si ultima din acest an a programului “Rabla” a ajuns la final, iar, potrivit raportarii Administratiei Fondului de Mediu (AFM), la data de 11 decembrie se vândusera 11.135 de unitati, cu 15,4% mai multe decât in etapa anterioara.

“La finalul ultimei etape din acest an, producatorii si importatorii de autoturisme au raportat comercializarea a 11.135 de unitati, in crestere fata de etapa din vara, când numarul autovehiculelor vândute a fost de 9.649”, a declarat Adriana Stroe, purtator de cuvânt al AFM.
Conform cifrelor, valoarea totala a achizitiilor din etapa a treia, derulata in perioada 1 septembrie – 11 decembrie 2009, a atins valoarea de 42,3 milioane lei, mai mult fata de cuantumul raportat in sesiunea precedenta, respectiv 36,6 milioane, dar mai putin fata de prima etapa, adica 43,8 milioane lei.

Pe intreg anul 2009, au fost scoase din uz 32.327 autoturisme, echivalentul a 122,8 milioane lei. Din totalul raportat la nivelul intregului an, producatorul autohton Dacia a vândut cele mai multe unitati, 18.153 unitati, in timp ce pe locul secund s-a clasat, la mare distanta, Renault, cu 2.65 1 de unitati. Podiumul este inche iat de Skoda, cu 2.249 exemplare, iar pe urmatoarele trei locuri s-au clasat modelele Ford (1.622 unitati), Opel (1.557 unitati) si Chevrolet (1.475 unitati).

Cel mai putin au vândut Honda, Lada si Audi, respectiv 15, 4 si 2 unitati. Potrivit datelor AFM, Programul “Rabla” a fost realizat in proportie de 65% din totalul celor 50.000 autoturisme destinate persoanelor fizice in anul 2009, iar per total, in intervalul 2004- 2009, au fost scoase din uz aproximativ 107.000 masini vechi. Pentru anul in curs, bugetul alocat Programului de reinnoire a parcului auro national destinat persoanelor fizice a fost de 190 milioane lei, iar valoarea primei de casare platita de stat pentru o masina mai veche de zece ani a fost de 3.800 de lei.

La finalul primei etape, derulata in intervalul 20 martie – 29 mai 2009, au fost scoase din uz 11.543 de autoturisme vechi, suma distribuita fiind de 43.863.400 lei, in timp ce in etapa secunda a “Rablei”, care s-a desfasurat in perioada 1 iunie – 31 august, românii au cumparat 9.649 autoturisme, suma distribuita fiind de de 36.666.200 lei.
Conform Ghidului de finantare a programului “Rabla” valabil pentru 2010, valoarea nominala a primei de casare pentru autovehicule va fi tot de 3.800 lei, in timp ce pentru tractoare si masini agricole aceasta va ajunge la 17.000 lei.

Documentul stipuleaza ca, in cazul autovehiculelor, solicitantul poate utiliza unul, doua sau cel mult trei tichete valorice pentru achizitionarea unei masini noi. Cuantumul tichetelor valorice se scade de catre producatorul validat din pretul de comercializare a autovehiculului nou, diferenta fiind asigurata de catre proprietar din surse financiare proprii, inclusiv credite bancare sau prin finantare in baza unui contract de leasing financiar.

Pentru a beneficia de avantajele Programului “Rabla”, solicitantii trebuie sa fie persoane fizice, detinatoare de autoturisme cu o vechime mai mare de zece ani, care au in posesie un tichet valoric de casare, precum si persoane juridice (unitati administrativ-teritoriale, unitati si institutii de stat sau particulare, organizatii neguvernamentale, operatori economici, ocoale silvice, etc).

Totodata, pe site-ul AFM a fost dat public itatii si Ghidul de finantare pentru derularea Programului se stimulare a parcului national de tractoare si masini agricole in care se stipuleaza ca prima de casare, valabila pentru anul 2010, va fi de 17.000 de lei, fara ca aceasta sa depaseasca pentru, persoanele fizice, 50% din pretul de achizitie al tractorului sau masinii agricole cumparate, si pentru persoanele juridice 40%, fara TVA.
Finantarea va fi sustinuta de catre AFM din Fondul pentru Mediu, programul fiind prevazut sa se desfasoare pe parcursul a doua etape: prima pâna la data de 25 iulie, iar a doua in intervalul 1 august – 25 noiembrie 2010.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.