România, zero lei de la UE pe Transporturi

0

– România a prezentat spre finanţare Comisiei Europene două proiecte, ambele fiind respinse de către Comisie. Performanţa naţională a Ministerului Transporturilor, condus de Radu Berceanu, costă sute de milioane de euro pierduţi, în condiţiile în care acestuia îi place să se plângă des că nu primeşte de la Guvern bani de infrastructură.

.
Două proiecte mari şi late a prezentat România spre finanţare multianuală Comisiei Europene în programul TEN-T (reţele transeuropene de transport), mai precis unul care prevedea modernizarea a două locomotive, al doilea privitor la o conectare a coridorului de transport spre Marea Neagră de cele din Mediterana.

Cele două programe care ar fi trebuit finanţate din alocaţiile UE pe 2009 au fost respinse. Nu este clar dacă aceasta s-a întâmplat deoarece programele Ministerului Transporturilor erau prea proaste sau dacă Bruxelles le-a considerat plictisitoare şi neinteresante.

„Constat cu regret că între cele 59 de proiecte TEN-T propuse de 27 State Membre pentru a fi finanţate din bugetul multianual pe 2009 România a participat doar cu două propuneri de proiecte. Acestea nu au fost selectate pentru finanţare. Comisia Europeană consideră că România trebuie să vină cu mai multe propuneri de proiecte şi de mai bună calitate. România are o infrastructură de transport deficitară şi este dificil de înţeles de ce nu a depus proiecte de dezvoltare feroviară, rutieră, portuară sau aeroportuară, atât de necesare modernizării sale“, spune Adriana Ţicău, vicepreşedinte în cadrul Comisiei de Transport şi Turism a Parlamentului European (TRAN), potrivit Euractiv.ro.

Nu orice proiect trimis spre finanţare la Comisie este şi acceptat de către aceasta; de aceea statele europene trebuie să trimită cât mai multe proiecte pentru a primi bani pentru câteva.

Integral în Cotidianul

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.