Piaţa de publicitate din România, în scădere cu 25%

0

Piata de publicitate din România a generat, in primul semestru din 2009, aproape 25,5 milioane de lei, in scadere cu 25% fata de aceeasi perioada din anul precedent, dar in crestere cu 58% comparativ primele sase luni din 2007, conform unui studiu realizat de IAB România, asociatia industriei de publicitate online, in parteneriat cu PricewaterhouseCoopers România (PwC).

Potrivit cercetarii ROADS, principalele sectoare care au scazut volumul investitiilor in publicitatea pe internet in acest semestru au fost cel financiar-bancar si sectorul auto, iar primul loc in topul categoriilor de advertiseri in functie de volumul investitiilor a fost adjudecat de catre sectorul telecom, care a cunoscut o crestere a investitiilor in publicitatea pe internet de 75% fata de prima jumatate a anului 2008 si de 3% fata de semestrul doi din 2008.

Valoarea exacta a totalului vânzarilor companiilor participante la studiu a fost de 25,5 milioane de lei, in scadere cu 25% fata de semestrul 1 din 2008, când cuantumul raportat a fost de 33,9 milioane lei, dar in crestere cu 58% fata de perioada similara din 2007, când totalul a fost de doar 16,2 milioane lei.
Printre companiile care au trecut la rubrica “confidential” cifrele de vânzari pentru studiul ROADS s-au aflat principalele regii de publicitate online si principalii publisheri independenti (cu vânzari directe semnificative) din internetul românesc, care reprezinta in total peste 700 de site-uri.

Pentru intocmirea celei de-a treia editii a cercetarii “Romanian Online Advertising Study” (ROADS) au fost luate in considerare cifrele de vânzari directe ale celor mai importante 14 companii din domeniu, regii si publisheri independenti.

Urmatoarea editie a studiului realizat de IAB România si PricewaterhouseCoopers va contine datele raportate la inceputul anului 2010, analiza datelor corespunzatoare semestrului al doilea din 2009 si o analiza completa a anului in curs, precum si o prima analiza completa a pietei de-a lungul a trei ani consecutivi (2007-2009).

Asociatia IAB România este o organizatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala, apolitica si autonoma, care isi propune, prin programele derulate, sa protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate pe piata de publicitate online din România.
IAB România este membru al asociatiei IAB Europe, participând ca membru fondator la reconfigurarea acestei organizatii in 2008.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.