Peste 50% dintre români vor dărui dulciuri de Crăciun

0

Mai mult de jumatate dintre români (56,5%) vor pune sub bradul de Craciun dulciuri, in timp ce numai 1% dintre ei se gândesc la achizitionarea de servicii de telecomunicatii, releva un studiu intocmit de compania de consultanta GfK România.

Potrivit cercetarii, cei mai multi dintre români intentioneaza sa ofere cadouri care sa “indulceasca”, sa infrumuseteze si sa inveseleasca sarbatorile de iarna, fara a face investitii consistente in bunuri de folosinta indelungata. Printre cele mai preferate cadouri se gasesc: dulciurile de sezon (56,5%), obiectele de imbracaminte, incaltaminte sau accesoriile vestimentare (39%), decoratiunile (28%), jocuri si jucarii (24%) si produse sau servicii cosmetice.

O mica parte dintre cei chestionati de GfK si-au exprimat interesul pentru a cumpara de sarbatori aparatura electrocasnica (9%), echipamente IT, telecomunicatii si dispozitive electronice (4%) sau alte servicii de telecomunicatii (1%). În ceea ce priveste destinatia cadourilor de folosinta indelungata, acestea sunt achizitionate, in principal, pentru casa.

De asemenea, echipamentele IT si de telecomunicatii sunt cumparate atât pentru a le avea in casa, cât si pentru a le oferi cadou copiilor, in vreme ce aparaturile electronice si serviciile telecom sunt destinate in mare parte propriei gospodarii. În topul aparatelor electrocasnice pentru care se opteaza de Craciun conduc robotii de bucatarie, masinile de spalat rufe si cuptoarele cu microunde.

Totodata, in fruntea listei de echipamente IT&C se afla telefoanele mobile si desktop-urile, iar cei mai multi dintre românii interesati de cumpararea unor dispozitivele electronice se vor orienta in aceasta perioada catre camere digitale si televizoare, in aceeasi masura TV clasic si TV cu plasma sau LCD. Întrebati de unde prefera sa cumpere de sarbatori aparatura electrica si e lectrocasnica sau echipamente IT&C pe care le doresc sau vor sa le ofere cadou, cei mai multi dintre repondenti au raspuns hipermarketuri si discounteri (53%), apoi magazinele mari de electronice (22%).

Studiul GfK a scos la iveala ca aproximativ doi din 10 români nu vor cumpara nimic pentru sarbatorile de iarna din acest an, proportia fiind mai mare in rândul persoanelor care au trecut de 50 de ani, a persoanelor din mediul rural, a celor care locuiesc singuri sau care nu au copii in gospodarie, precum si in rândul persoanelor cu venituri lunare de sub 700 lei. Cercetarea a fost realizata in luna noiembrie pe un esantion de 1.000 de persoane din zona urbana si rurala, cu vârste de 15 ani si peste.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.