Traficul total de mărfuri prin porturile româneşti, în scădere cu 33% la 11 luni

0

Traficul total de marfuri prin porturile maritime românesti Constanta, Mangalia si Midia a fost de 38, 3 milioane tone, in primele 11 luni din 2009, in scadere cu 33% inregistrat fata de perioada similara din 2008, potrivit date lor furnizate de Compania Nationala “Administratia Porturilor Maritime” SA Constanta (CNAPMC).

Conducerea companiei estimeaza ca pâna la finele anului traficul total de marfuri va atinge 42 milioane tone. Potrivit sursei citate, traficul maritim a atins un volum de marfuri de marfuri de 3 1,25 milioane tone, iar cel fluvial de 7,1 milioane tone. În 2008, portul Constanta a inregistrat un trafic record de marfuri, cel mai mare din ultimii 20 de ani.

La nivel mondial, traficul de marfuri a fost afectat de situatia economica dificila, trendul descendent fiind determinat, in lant, de scaderea dramatica a activitatii economice la nivel global. Potrivit CNAPMC, traficul de containere a fost cel mai afectat de situatia economica dificila, evolutii asemanatoare fiind inregistrate in toate porturile europene.

Astfel, la sfârsitul lunii noiembrie 2009 se inregistrasera 550.101 TEU, respectiv 5,4 milioane tone, fata de 1,29 milioane TEU, respectiv 11,2 milioane tone marfuri.(n.r.TEU este o unitate de masura statistica standard fixata de catre ISO pentru containere de 20 picioare lungime (6,10 m). Traficul a crescut in cazul cerealelor, produselor petroliere, la seminte uleioase, materiale de constructii, echipamente, masini.

Datele CNAPMC arata ca in primele 11 luni ale acestui an, traficul de cereale a crescut spectaculos, depasind 9,5 milioane tone, in timp ce in aceeasi perioada a anului trecut traficul de cereale prin porturile maritime românesti era de 5,4 milioane tone. Au fost mentinute la nivelul anului trecut cifrele de trafic pentru produse petroliere (3,7 milioane tone), lemn si pluta (770.000 tone), dar s-au inregistrat scaderi de trafic la minereuri de fier, deseuri de fier, produse metalice, combustibili minerali solizi, petrol brut.

Diminuarea cantitatilor de minereuri feroase si combustibili solizi operate in portul Constanta, de la 10,9 milioane tone la sfârsitul lui noiembrie 2008 la 3,5 milioane tone in aceeasi perioada a anului 2009, a fost determinata de conjuncturi ale pietei, dar se observa ca in ultima perioada situatia s-a stabilizat, existând premisele reluarii cresterilor de trafic si pe acest segment.

Potrivit CNAPMC, in ultima perioada, traficul total de marfuri prin portul Constanta a fost relansat si compania spera ca pâna la sfârsitul acestui an sa recupereze din decalajul inregistrat comparativ cu traficul din anul 2008. În contextul previziunilor de revenire a economiei la nivel mondial, Portul Constanta, punct semnificativ al lanturilor logistice internationale, va urma acelasi trend cu economia globala.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.