Un sfert dintre românii care intră pe Internet vor să-şi cumpere o casă anul viitor

0

Aproape un sfert dintre românii care navigheaza pe internet, respectiv 24,92%, intentioneaza sa-si cumpere o locuinta in 2010, iar 38,36% isi vor achizitiona o masina, conform campaniei de studii demografice trafic.ro derulate timp de o luna pe aproape 2.000 de site-uri din România.

Potrivit studiului, 20,94% dintre participanti au deja un credit sau rate la comercianti, 66,24% detin cel putin un card de credit sau de debit, 15,88% utilizeaza servicii de Internet Banking si doar 2,08% servicii de Mobile Banking. Din punct de vedere demografic, profilul utilizatorului român de internet devine din ce in ce mai matur.
Cea mai activa categorie de vârsta ramâne cea a utilizatorilor intre 20 si 24 de ani, cu 21,96%, insa câstiga teren si categoriile mai vârstnice: 30 – 34 ani (11,71%), 34 – 39 ani (10,24%), 40 – 49 ani (12,51%), 50 – 59 ani (6,03%), 60 de ani si peste (1,50%).

Se pastreaza suprematia utilizatorilor de sex masculin: peste jumatate, adica 53,24%, dintre cei care navigheaza pe site-urile autohtone fiind barbati, fata de 46,76% femei. În proportie de 43,62%, utilizatorii români de internet au absolvit o forma de invatamânt superior si/sau postuniversitar, iar 32% au studii medii. Totodata, s-a constatat ca, fata de campania anterioara derulata in iunie 2009, a scazut usor numarul utilizatorilor fara venituri, la 21,57% in noiembrie, de la 22,78%.
Totodata, procentul celor cu venituri lunare sub 500 de lei a crescut simtitor, de la 9,17% la aproape 15% in noiembrie – decembrie 2009.

O tendinta usor ascendenta se inregistreaza si la veniturile ce depasesc 70.000 de lei lunar, de la 1,47% dintre utilizatorii români de internet, la 1,69%. Studiile demografice trafic.ro s-au desfasurat online pe plan national in perioada 17 noiembrie – 7 decembrie, pe un esantion reprezentativ de 127.699 de respondenti, cu o marja de eroare de plus/minus 3%.

Este a doua cercetare destinata identificarii profilului utilizatorilor români de Internet realizata anul acesta de trafic.ro si contine atât indicatori demografici (vârsta, sex, localizare geografica, venituri, studii), cât si indicatori privind valori, interese, stil de viata si comportamentul de consum al utilizatorilor. Participarea la aceasta cercetare a fost gratuita pentru toate site-urile inscrise in trafic.ro, iar rezultatele personale si cele agregate ale campaniei de studii demografice sunt disponibile proprietarilor de site-uri, pentru a le face publice sau a le livra agentiilor si potentialilor clienti pentru publicitate online, intr-un format profesionist.

trafic.ro este serviciul de monitorizare si analiza in timp real a audientei web din România, ce permite compararea performantei a peste 45.000 de site-uri din .ro.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.