95% dintre studenţii români urmează cursuri de specializare pentru a câştiga experienţă de lucru

0

Majoritatea studentilor români inscrisi in cadrul celei de-a doua editii a Programului Start Internship (95%) au mizat pe faptul ca vor câstiga experienta de lucru intr-o companie, releva o evaluare realizata de Institutul de Cercetare de Piata GfK România.

Aflat in al doilea an de existenta, programul a oferit studentilor din România, si in 2009, posibilitatea de a explora oportunitatile de cariera si de a-si dezvolta un set extins de abilitati transferabile, prin participarea la stagii de internship in companii, in perioada vacantei de vara. Conform studiului GfK România, 95% dintre studentii intervievati au ales programul de Internship pentru a câstiga experienta de lucru intr-o companie.

Alte motive considerate importante de catre mai mult de jumatate dintre ei au fost: posibilitatea de a creste ca specialisti si de a-si dezvolta abilitatile (65%), imbogatirea CV-ului (56%) si dorinta a fi remarcati de companii (52%). În ansamblu, programul Start Internship a fost perceput de catre studenti la fel ca si in 2008, respectiv un loc in care au cunoscut foarte multi oameni noi (75%), implicarea in diverse proiecte (65%), solicitarea creativitatii si parte de multe aplicatii practice (63%) si legarea de foarte multe prietenii (63%).

Diferenta fata de raspunsurile din 2008 s-au regasit la intrebarea legata de traininguri, doar 23% dintre studenti declarând ca au participat la stagii de pregatire anul acesta, in comparatie cu 37% mentiuni anul trecut. Cei mai multi dintre studenti (70%) s-au dovedit interesati intr-o foarte mare masura sa recomande acest program si altor persoane.

Totodata, 90% dintre ei si-au manifestat intentia de a trai din nou aceasta experienta si chiar ar cons idera utila extinderea perioadei de practica obligatorie, cuprinsa in programa universitara, la 2-3 luni. Programul Start Internship a fost lansat in anul 2008, fiind dezvoltat in cadrul unui amplu parteneriat public-privat din care fac parte asociatii de afaceri, ambasade, companii multinationale, universitati si asociatii studentesti.

Implementarea ambelor editii ale programului a fost realizata de Junior Achievement România, organizatie non-profit, membra a Junior Achievement Worldwide – USA si a Junior Achievement Young Enterprise, care are o experienta de peste 15 ani in implementarea de programe de educatie economica si antreprenoriala pentru tineri, in România.
Studentii care au ocupat cele 256 de pozitii de internship oferite de companii au fost selectati dintr-un numar de peste 1.500 de candidati in program. Pentru realizarea studiului, GfK România a intervievat 91 de studenti participanti la program, 81% dintre acestia urmând studii universitare, iar restul de 19% studii post-universitare.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.