Românii nu ştiu dacă vor plată sau publicitate pe Internet

0

Românii au cea mai reticenta atitudine atât fata de accesul contra cost pe diverse site-uri, cât si fata de introducerea de anunturi publicitare pe Internet, se arata intr-un studiu international realizat de GfK si transmis luni (21 decembrie 2009).

Dintr-un studiu realizat de GfK in 16 tari europene plus SUA rezulta ca 22% dintre românii chestionati considera ca accesul pe site-uri trebuie sa fie gratuit, dar sunt dispusi sa accepte publicitate sau alte actiuni de marketing. La aceasta intrebare, media mondiala este de 46%, iar din UE, 40% dintre surferi ar fi dispusi sa accepte reclama, cu conditia ca accesul sa fie gratuit pe site-urile care-i intereseaza.

Accesul pe toate site-urile trebuie sa fie gratuit, fara publicitate, considera 33% din cei intervievati, iar media pe UE este de 42%. Dintre utilizatorii români de internet, numai 20% considera ca accesul trebuie sa fie gratuit, iar site-urile sa nu permita nici publicitatea.

Cea mai mare parte dintre români nu stiu insa cum ar trebui sa fie reglementat accesul pe Internet, deoarece 54% au raspuns ca nici una dintre modalitati, respectiv acces gratuit, dar publicitatea sa fie permisa, acces gratuit si fara publicitate, acces cu plata, dar fara publicitate si acces cu plata chiar si pe site-uri care au publicitate, nu reprezinta optiunea lor. La aceasta intrebare, atât media europeana, cât si cea mondiala se situeaza numai la 7%.

În general, informeaza GfK, doar 13% dintre utilizatorii de Internet vor sa plateasca pentru informatiile online, iar 8% ar accepta o taxa in schimbul unui continut fara publicitate, in timp ce numai 5% ar fi gata sa plateasca chiar si pentru site-urile cu publicitate. Majoritatea surferilor insa isi doresc sa continue sa foloseasca Internetul in mod gratuit.
În cadrul acestei cercetari, utilizatorii de Internet au fost intrebati, printre altele, cât de dispusi sunt sa plateasca pentru continut – in special in cazul website-urilor de stiri, divertisment si cunostinte generale, precum Wikipedia. 80% dintre respondentii din cele 17 tari isi doresc in continuare acces gratuit la continutul online.

Privind situatia pe tari, peste 50% dintre greci, belgieni, suedezi si americani au fost de acord cu aceste conditii, in vreme ce doar 22% dintre români ar accepta aceasta solutie. Totusi, sunt si tari in care o parte ceva mai mare decât media dintre internauti ar accepta conceptul de plata pentru continut digital: 23% dintre suedezi, aproape 20% dintre olandezi si britanici si 17% dintre americani.

În România, 3% ar accepta sa plateasca pentru accesul pe site-uri fara reclama, iar 1%, in cazul site-urilor cu publicitate. Diferente minore apar daca se analizeaza situatia conform preferintelor in utilizare: in Suedia, un nivel usor ridicat de acceptare pentru continut platit se remarca printre cei care folosesc web-ul pentru blogging si e-finance. În Marea Britanie, bloggerii sunt cei mai deschisi catre continutul platit.

Surferii din Statele Unite care folosesc Internetul pentru jocuri, pentru a descarca muzica sau pentru servicii electronice, cum sunt cumpararea de bilete la concerte sau de calatorii, sunt mult mai toleranti cu comisioanele de acces. În Europa, in general, cei care prefera sa faca plati pe Internet sau sa acceseze site-uri erotice sunt si ei mai dispusi sa plateasca decât ceilalti.

GfK precizeaza ca studiul a fost realizat in toamna anului 2009, pe un esantion de 16.800 de persoane peste 15 ani. GfK România a fost fondata in 1992 si este parte integranta a Grupului GfK. Înfiintata in urma cu 75 de ani, GfK a fost prima companie de cercetare de piata din Germania si are azi mai mult de 150 de sucursale in 100 de tari de pe 5 continente.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.