“Febra stelară”: sute de chinezi caută bucăţi de meteorit pentru a le vinde profitabil

0 37

Oameni de stiinta, locuitori obisnuiti ai Beijingului si cautatori de OZN-uri sositi pe meleaguri chineze au luat zilele acestea “la puricat” imprejurimile capitalei chineze, in cautarea unui meteorit ce s-a prabusit in zona la 16 decembrie 2009.

Atunci când pe blogurile de pe internet aparusera o multime de informatii ale martorilor care pretindeau ca au vazut “un corp ceresc luminat in verde ce se indrepta in mod vertiginos pe cerul nocturn in directia muntilor Baihuashan”, multi au crezut ca este o gluma a “spammerilor”. Însa, imediat ce Observatorul din Beijing a publicat un video de doua secunde a “extraterestrului” si a confirmat ca este vorba de un meteorit, toate dub iile au disparut.

Sute de entuziasti s-au lansat in cautarea corpului ceresc. Deja de o saptamâna, inarmati cu detectoare de metale si de compasuri, acestia cerceteaza fiecare pietricica pe o zona de zeci de kilometri patrati, noteaza cotidianul rus Novâie Izvestia. Presa chineza a catalogat nu o data aceasta miscare in masa a iubitorilor de obiecte cosmice drept “febra a meteoritului”.

Într-adevar, motive de emotie exista, subliniaza cotidianul rus. În pofida faptului ca in fiecare zi in atmosfera terestra ard sute de meteoriti, sa-i descoperi pe pamânt este destul de greu. Totusi, “peregrinii stelari” care “ataca” planeta noastra prezinta mare interes nu doar pentru oamenii de stiinta, ci si pentru “piratii cosmici”.
Costul unor meteoriti ar putea ajunge la milioane de dolari pe piata neagra.

Potrivit unui participant al licitatiilor pe internet, “totul depinde de provenienta obiectului cosmic”. “Cei mai scumpi sunt meteoritii care vin de pe Luna sau de pe Marte. Deocamdata, este prematur sa vorbim despre valoarea meteoritului chinez. Nu stim inca daca acesta este din piatra sau din fier, lucru care influenteaza de asemenea foarte tare pretul sau”, a declarat interlocutorul Novâie Izvestia.

De altfel, cel mai mare meteorit descoperit pe suprafata Pamântului este “Hoba”. Acesta a fost descoperit in 1920, in Africa de Sud-Vest (actuala Namibia), lânga localitatea Hoba-West. Este vorba despre un monolit urias de trei metri, compus din fier in amestec cu nichel, cu o greutate de circa 60 de tone. Tinând cont de dimensiunile lor atât de amenintatoare, aceste obiecte cosmice “neinvitate” pot reprezenta un pericol important la adresa pamântenilor.

Este adevarat ca, potrivit oamenilor de stiinta britanici, pentru a distruge tot ce este viu pe Pamânt, asteroidul ar trebui sa aiba aproximativ dimensiunea Lunii. Însa, si obiectele cosmice cu mult mai mici pot aduce prejudicii colosale locuitorilor Terei.
Novâie Izvestia subliniaza ca la 13 aprilie 2029, in apropierea imediata a Pamântului va trece asteroidul Apohis, care depaseste 300 de metri in diametru. Un asemenea “micut”, daca va fi absorbit de câmpul gravitational al Terei si se va prabusi pe Pamânt, ar putea provoca un tunami distrugator si trezi din somn vulcanii adormiti.