Berceanu: Discuţia finală privind concesiunea autostrăzii Comarnic – Braşov va avea loc în ianuarie 2010

0

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Radu Berceanu, a declarat ca va avea in ianuarie o ultima discutie cu consortiul Vinci -Aktor privind contractul de construire a tronsonului Comarnic-Brasov al Autostrazii Transilvania, pentru a vedea daca acest consortiu va realiza in cele din urma lucrarea.

“La inceputul lui ianuarie, voi avea o discutie finala cu consortiul francezo-elen, pentru a vedea daca acestia continua sau nu acest proiect cu noi, in caz contrar urmând sa organizam o noua procedura, pe acelasi dialog competitiv, astfel incât, undeva in aprilie, sa avem un nou consortiu care sa realizeze aceasta lucrare”, a spus ministrul Transporturilor.

Discutiile intre reprezentantii Ministerului Transporturilor si cei ai consortiului Vinci – Aktor cu privire la incheierea contractului pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic – Brasov sunt in impas, iar esecul negocierilor ar putea duce la amânarea cu cel putin 2 ani a inceperii lucrarilor.
Potrivit reprezentantilor Ministerului Transporturilor, daca discutiile cu reprezentanti Vinci vor esua, va fi organizata o noua procedura de dialog competitiv pentru selectarea altui consortiu, astfel incât peste circa doi ani vor putea incepe efectiv lucrarile, fata de vara anului viitor când urmau sa inceapa lucrarile potrivit calendarului initial.

Surse din interiorul Comis ie i de negoc iere a Ministerului au precizat ca Vinci -Aktor incearca sa modifice oferta cu care a câstigat competitia cu celelalte consortii intere sate pe ultima suta de metri inaintea incheierii acordului. Modificarile vizeaza modul in care se va face plata contractului, iar consortiul francezo-elen are probleme cu finantarea proiectului din cauza crizei financiare.

De asemenea, la sfârsitul inche ierii financiare a proiectului, consortiul francez ar vrea ca statul român sa cumpere proiectul Autostrazii, la un coste estimat la circa 60 milioane de euro. Consortiul Vinci – Aktor ar trebui sa proiecteze, finanteze si sa construiasca Autostrada Comarnic – Brasov, urmând ca pe o perioada de 30 de ani sa administreze cei 55 kilometri ai tronsonului, in schimbul unei taxe pe care utilizatorii o vor plati incepând din al cincilea an al concesiunii.
Începând din al cincilea an al concesiunii, pe o perioada de 26 de ani, statul român va realiza plati de disponibilitate catre concesionar in valoare de 180 milioane lei pe an.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.