Un aeroport la Alexeni – Ialomiţa va readuce la viaţă o zonă din apropierea Bucureştiului

0

Posibilitatea construirii aeroportului din apropierea Capitalei, la Alexeni, va readuce la viata o zona ajunsa in paragina, declara primarul localitatii ialomitene, Ion Carbune.

Ministrului transporturilor Radu Berceanu a declarat, la audierile in comisiile de specialitatea ale Parlamentului, ca Alexeniul reprezinta o locatie ideala, din punctul de vedere al costurilor, pentru construirea celui de-al treilea aeroport al Bucurestiului, care sa preia traficul low-cost asigurat in prezent de aeroportul Traian Vuia din Baneasa.

Initial, se stabilise ca locatie pentru un viitor aeroport al Capitalei localitatea Adunatii Copaceni, din sudul Bucurestiului, dar nu au existat fonduri pentru realizarea studiului de fezabilitate. Desi nu este pentru prima data când se propune construirea unui aeroport in zona comunei Alexeni, pe locul fostul aerodrom militar, edilul localitatii, Ion Carbune, ramâne optimist, sperând ca acest proiect va avea pâna la urma o finalitate.

“Eu cred ca acest aeroport se va face, chiar daca va mai dura. Nu cred ca autoritatile vor lasa acest bun sa ajunga in paragina, mai ales ca, la ora actuala, se prezinta chiar bine si nu ar mai fi mult de investit. Pista este buna, are retelele in regula, cu cladirile administrative ar fi o problema, in sensul ca, pe parcursul anilor, fiind vechi si lasate in paragina, s-au deteriorat”, a declarat primarul comunei.

La ora actuala, intreg ansamblul – cladiri administrative, dormitoare, pista, hangare, magazii, depozite subterane, ce au facut parte din cadrul unei unitati militare – se intinde pe o suprafata de 350 de hectare, din care 210 arabil, si se afla in administrarea Penitenciarului cu Regim de Maxima Siguranta (PRMS) din Slobozia.
Potrivit directorului PRMS Slobozia, Andrei Dumitru, acolo exista efective de animale, un nucleu de detinuti si personal care asigura paza si intretinerea fermei, prin rotatie.

“Intentia noastra a fost sa facem o sectie exterioara de detinere, dar din lipsa de fonduri proiectul nu a fost pus in practica. Însa, acolo, pe lânga faptul ca am crescut animale, am si cultivat cele 200 de hectare de teren. În momentul in care se va lua hotarârea construirii aeroportului, noi o vom respecta. Dar va mai dura, nu va fi peste noapte”, a declarat directorul PRMS Slobozia. Ion Carbune spune ca, prin construirea aeroportului, o parte dintre locuitori isi vor putea gasi si un loc de munca.

“Când era unitatea militara, peste 120 de persoane din comuna lucrau acolo. Va dati seama, 120 de locuri de munca. Sunt optimist ca acest aeroport care va fi facut, aici, la noi, va aduce beneficii. De la impozitul pe salarii, care va ajunge la primarie, pâna la locuri de munca pentru cetatenii comunei. Sunt destule avantaje”, a adaugat Ion Carbune. De când a fost desfiintata Unitatea Militara, primarul a fost vizitat de renumiti oameni de afaceri, interesati de o investitie intr-un aeroport particular. Însa, nimic nu s-a concretizat.

În prezent, România are 16 aeroporturi, alaturi de noul aeroport al Bucurestiului urmând sa inceapa constructia si a unui aeroport international la Brasov. Guvernul a aprobat, la finele lunii august, construirea unui nou aeroport in zona municipiului Bucuresti, in sudul orasului. Din analizele si previziunile de trafic efectuate de Eurocontrol, autoritatea europeana de control al traficului, rezulta ca pentru tara noastra, in perioada 2008-2014, urmeaza sa se inregistreze o crestere medie anuala a traficului aeroportuar de 6,9%, cu o rata de crestere sensibil mai mare in zona municipiului Bucuresti.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.