Clientul nostru, stăpânul nostru, un adevăr uitat în România

4

Protectia consumatorilor in România, o actiune temerara in ultimii 20 de ani, nu a adus, nici in 2009, schimbari importante in comportamentul pietei, cu toate stradaniile Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).

Desi ANPC a continuat sa aiba initiative legislative, sa controleze si sa supravegheze piata si sa informeze cetatenii in calitatea lor de consumatori, unii comercianti mai mici sau mai mari, ca de pilda lanturile de magazine, au continuat sa vânda produse neconforme, chiar alterate, si au inclus in pret costuri ascunse.
În plan legislativ, ANPC a contribuit efectiv la procesul de armonizare a legislatiei nationale cu cea comunitara, concretizat in Ordonanta de Urgenta Nr. 113/2009 privind serviciile de plata.

Potrivit acesteia, bancile sunt obligate la transparenta conditiilor de efectuare a serviciilor de plata, precum si la oferirea de informatii gratuite inainte si dupa efectuarea tranzactiilor.
La nivel national, comisarii ANPC au efectuat in 2009 peste 100.000 actiuni de control care au vizat produsele alimentare, cele nealimentare si serviciile, inclusiv serviciile de interes general (furnizare de energie electrica, energie termica, gaze) si serviciile financiar-bancare.

S-a urmarit intrarea in legalitate a celor care nu respecta prevederile legale in domeniul protectiei consumatorilor, precum si verificarea contractelor cu consumatorii, in scopul eliminarii clauzelor abuzive din acestea. Totalul amenzilor aplicate a depasit 160 milioane lei, adica peste 40 milioane euro.
De asemenea, in 2009, cu sprijinul Programului Phare, ANPC a derulat o campanie nationala de informare a consumatorilor al carei buget a fost de circa 1,4 milioane euro.

Lungul drum catre servicii mai bune pentru consumatorul român, potrivit standardelor europene, a inclus in 2009 si contributia Centrului European al Consumatorilor din România (ECC¬România) care a participat la mai multe proiecte ale retelei europene ECC-Net, cum ar fi cele de comparare a preturilor unor produse la lag consum si realizarea raportului privind diferentele dintre sistemele de clasificare a hotelurilor in Europa.

De asemenea, ECC-România a organizat prima conferinta din tara noastra asupra sistemelor de rezolvare alternativa a disputelor (ADR) in România, care a constituit o platforma pentru schimbul de informatii, know-how si practici din cadrul sistemului ADR.
De altfel, ECC România a identificat un prim organism de solutionare alternativa a dispute lor care este gazduit de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) si se ocupa de solutionarea dispute lor dintre consumatori si furnizorii de servicii de comunicatii e lectronice.

ANCOM a completat Formularul propus in vederea notificarii catre Comisie potrivit Recomandarii Comisiei 1998/257/EC. ECC Romania a analizat aceasta aplicatie si a emis Formularul de evaluare a aplicatiei pentru notificarile potrivit Recomandarii Comisiei 1998/257/EC, ANCOM devenind primul organism de ADR din România notificat la Comisia Europeana.

loading...
Citește și
4 Comentarii
  1. Alex spune

    Nu sint de acord cu afirmatiile din titlul dumneavostra. In Romania nu s-a cunoscut niciodata acest motto si nici nu se va cunoste in urmatorii 100 de ani. Personal cred ca SUA este in acest moment modelul de la care se pot invata foarte multe in acest domeniu . Atentie, nu sint un fan al americanilor in general, dar in ceea ce priveste relatia cu clientul eu cred ca ei dau lectii. ( comparativ inclusiv cu Europa de Vest de exemplu) Va pot da exemple concrete daca vreti, ama vut ocazia sa vad asta cu ochii mei, ani buni la rind. La noi in 20 de ani nu s-a intimplat nimic ( decit furtisaguri) si va continua pe acelasi model si incontinuare. Tranzitia la romani tine 1000 de ani. 🙂

  2. pensionar spune

    Nimeni nu ne ia in seama.E jale in tara pentru saraci, pensionari, someri.

  3. vernerart.ro spune

    Da e adevarat nimeni nu te ia in seama pinanu cumperi de la magazinu repectiv cind cumperi de la ei ai plecat din mag nu ii mai intereseaza daca marfa e stricata sau deteriorata.Ddoar daca ai …..

  4. vernerart.ro spune

    Da e adevarat nimeni nu te ia in seama pina nu cumperi de la magazinu repectiv cind cumperi de la ei ai plecat din mag nu ii mai intereseaza daca marfa e stricata sau deteriorata.Doar daca ai …..

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.