Piaţa auto franceză termină anul 2009 cu rezultate peste aşteptări

0

Piata auto franceza a terminat anul in forta, cu 2,2 milioane de masini noi vândute de la inceputul anului, cel mai bun rezultat din 2001, datorita marcilor Renault Dacia si PSA Peugeot Citroen, informeaza cotidianul “Les Echos”.

La fel ca in noiembrie, când piata auto franceza a inregistrat o crestere record de 48%, in perioada 1-23 decembrie, vânzarile de masini au crescut cu 40%, cu 180.000 de masini noi vândute, vânzarile totale ale lunii fiind estimate la 230.000, fata de estimarea initiala, de 154.000.
În prima jumatate a lunii decembrie, Renault a inregistrat o crestere spectaculoasa a vânzarilor, de 81%, fata de PSA Peugeot Citroen, care a inregistrat o crestere de 43%. Marcile Twingo si Clio au luat aproximativ 12% din intreaga piata franceza, urmate de Dacia, cu mode lele Logan si Sandero.

În cazul PSA, prima jumatate a lunii decembrie a fost mai buna pentru reteaua Peugeot, care a inregistrat o crestere a vânzarilor de 61%, fata de Citroen, cu o crestere de 24%. Uzinele constructorilor francezi au intrat intr-un ritm mai moderat decât cel din 2008, mai ales din cauza saptamânilor de somaj partial, insa cresterea este datorata mai ales modelelor realizate in tarile cu mâna de lucru ieftina, precum Slovacia, Slovenia sau Turcia.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.