PSD îi cere premierului Emil Boc să-l demită pe ministrul Radu Berceanu pentru incompetenţă

Partidul Social Democrat (PSD) îi solicită premierului Emil Boc să-l demită pe ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, pentru incompetenţă şi modul în care a coordonat negocierea proiectului de construcţie a autostrăzii Comarnic-Braşov.

„Departamentul transporturi din PSD solicită Guvernului să nu accepte validarea negocierii aferente construcţiei autostrăzii Comarnic-Braşov, în forma semnată de ministrul Radu Berceanu.

Acest lucru îl solicităm având în vedere costurile exagerate, în comparaţie cu ce a fost negociat de acelaşi minister şi aceeaşi companie, cu acelaşi consultant, în timpul guvernării Adrian Năstase, dar care, din păcate, au fost anulate de oamenii celui mai mare duşman al autostrăzilor Traian Băsescu, în speţă de ministrul Gheorghe Dobre, pe considerente că acele contracte sunt costisitoare şi în spatele lor stau interese particulare”, se arată într-un comunicat remis marţi (26 ianuarie 2010), sub semnătura senatorului Sorin Bota, şeful Departamentul transporturi al PSD.

Social-democraţii au adăugat că, din punctul lor de vedere, respectivul contract semnat de ministrul Radu Berceanu „sfidează bunul simţ şi ridică incompetenţa şi interesele de grup la rang de interes naţional”. „Cu diferenţa de 154 miliarde (aproximativ 50%), plus banii care s-au alocat până acum, se putea ajunge la finalizarea autostrăzii Transilvania la preţul de 2,3 miliarde…

Citeste si:  Irina Margareta Nistor: Szobi Cseh iubea toţi oamenii care făceau film, de la tehnicieni la regizori

Aşa cum stă azi situaţia transporturilor în România, înţelegem că senatorul Radu Berceanu crede că a fi ministrul Transportului înseamnă a transporta bani cu vagonul din buzunarele românilor în buzunarul personal, de aceea vă rugam să dispuneţi o analiză comparativă a contractelor încheiate în 2004 şi cel încheiat acum şi să-l demiteţi de urgenţă pe senatorul Radu Berceanu din funcţia de ministru”, se menţionează în comunicat.

Potrivit datelor şi cifrelor prezentate de social-democraţi, în anul 2004 negocierea a fost defalcată în două tronsoane: pe tronsonul Comarnic- Predeal pe distanţa de 36 de km, 2×2 benzi pe 12 km şi 2x1benzi pe 24 de km(tunele), durata contractului era de 30 de ani din care cinci ani construcţia, lucrările şi contribuţia MTI pe durata lor fiind de 601 mil euro şi în 25 de ani operarea, întreţinerea şi rambursarea la un cost de 2.179.000 mil euro.

Citeste si:  Scudas SA Paşcani a ajuns anul trecut la un nivel record al pierderilor

Cel de-al doilea tronson, Predeal-Braşov era proiectat pe distanţa de 21,80 km, 2×1 benzi cu durata de 23,5 ani (3,5ani construcţia şi 20 operarea şi întreţinerea) cu un cost de 252,5 mil euro pentru etapa 1 (2×1), la care urma să se adauge etapa a doua (realizarea la 2×2) cu un plus de 60%, totalul construcţiei fiind de 404 milioane euro. Pentru operare, întreţinere, rambursare, fusese stabilit un cost de 675,5 milioane euro (pentru 2×1) şi 1.080 mil euro(pentru 2×2).

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Consent management powered by Real Cookie Banner