Serviciul mesaje de pe Internet se îmbunătăţeşte sub presiunea Facebook

0

Ameninţate de Facebook şi mesageria instantanee, Hotmail, Yahoo! şi Gmail lansează noi funcţii. E-mail-ul va muri repede, prezicea în noiembrie 2009 David Zeitlyn, profesor la Universitatea Kent, care este de părere că, dacă e-mail-ul s-a lansat în 20 de ani, va dispărea într-un timp mult mai scurt.

‘Vinovaţi’ ar fi adolescenţii care înlocuiesc poşta electronică cu serviciul de mesaje al Facebook sau cu mesageria instantanee, arată cotidianul elveţian Le Temps de luni. Astfel, 96% din internauţii englezi intervievaţi în cadrul unui studiu utilizează regulat serviciul e-mail, dar numai 51% îl folosesc ca prim mijloc de comunicare.
Însă utilizarea globală a mesageriei evoluează în ceea ce priveşte vizitatorii singulari (un indicator mai puţin precis decât numărul de conturi create): Hotmail (47,1 milioane) a avansat cu 3% de la jumătatea lui 2008 şi în 2009, potrivit ComScore, în timp de Gmail a crescut cu 46% (36,9 milioane), iar Yahoo!, lider cu 106,1 milioane, a progresat cu 22%.

În privinţa inovaţiilor, Microsoft, care numără 2,1 milioane de utilizatori regulaţi – conectaţi cel puţin o dată pe lună – în Elveţia, la Hotmail, propune de săptămâna trecută adrese ‘hotmail.ch’ – şi nu numai ‘fr’ sau ‘com’. Cât despre capacitate, Microsoft propune o limită de stocare de 5Go, ce poate fi extinsă progresiv în mod gratuit. Se poate folosi în paralel şi serviciul SkyDrive al Microsoft pentru a stoca on-line diverse documente până la 25 Go.

Astfel, firma lui Steve Ballmer este generoasă în oferirea spaţiului, însă rămâne, în comparaţie cu concurenţii săi, destul de săracă în inovaţii. Microsoft a inclus numai în aprilie 2009 un serviciu de mesagerie în cadrul Hotmail, serviciu care oferă un acces mult mai lent decât concurenţii săi. Gmail, care ar putea depăşi Hotmail în 2010, este serviciul cel mai rapid şi propune un spaţiu de stocare de 7,4Go.

Utilizarea în paralel a Google Docs permite înregistrarea a numeroase documente. Google nu precizează limita totală, însă permite de la începutul lui 2010 înregistrarea fişierelor având fiecare până la 250 Mo. Dacă în Gmail este imposibilă crearea de dosare, utilizarea etichetelor şi rapiditatea serviciului rămân puncte tari.

Sistemul Wave al Google se deschide puţin câte puţin internauţilor. Wave propune asocierea lucrului în colaborare, a e-mail-ului şi a mesageriei instantanee, dar utilizarea serviciului necesită un timp de adaptare. Yahoo! nu stabileşte limita superioară a stocării. Dacă interfaţa s-a îmbunătăţit mult în ultimele luni, filtrarea spamurilor continuă să fie puţin eficientă.
Afişarea excesivă a spoturilor publicitare îi poate îndepărta pe internauţi de calculator. Unele din aceste lipsuri dispar atunci când mesageria se consultă pe smartphone-uri, afişarea de anunţuri publicitare lipsind în acest caz. Pentru moment, am fi tentaţi să spunem, se încheie articolul din cotidianul elveţian Le Temps.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.