Într-un fel arată pensiunea pe site, în alt fel în realitate

1

– Proprietarul unei pensiuni maramureşene este acuzat de mai mulţi clienţi că i-a păcălit, oferindu-le cazare în locuri cu mucegai şi igrasie, şi că refuză să le returneze avansul, relatează Evenimentul Zilei.

.
Deşi au plătit un avans de peste 10.000 de lei şi au străbătut 650 km pentru a-şi petrece Revelionul în Săcel, judeţul Maramureş, şapte familii din Călăraşi s-au văzut nevoite să-şi găsească un alt loc în care să sărbătorească noaptea dintre ani. Motivul? La pensiunea „Lăcrămioara” au găsit condiţii de cazare considerate inacceptabile: o singură cabină de duş şi un singur WC pentru toată pensiunea, frig, mizerie, miros de mucegai şi de naftalină.

„Am decis să plecăm, chiar dacă făcusem degeaba 650 de kilometri. Ni se refuză returnarea avansului de peste 10.000 de lei”, se plânge Mircea Petre, unul dintre păgubiţi.

În replică, proprietarul pensiunii spune că şi-a informat clienţii că avansul de 50% se pierde dacă ei nu onorează rezervările făcute, întrucât pensiunea a avut cheltuieli de organizare.

Experţii în protecţia consumatorilor spun că turiştii au dreptul să solicite returnarea avansului. „Ar fi bine să aveţi toate documentele care pot proba existenţa unor diferenţe între oferta iniţială şi ceea ce aţi primit la faţa locului (pliante, mesaje). Puteţi înainta o reclamaţie către Direcţia Generală Control, Autorizare şi Privatizare din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului sau către comisariatul local pentru protecţia consumatorilor”, recomandă Mihai Titichi, şef serviciu juridic al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor.

Pe ce criterii să alegeţi o pensiune

Cristina Partal, preşedintele Asociaţiei Naţionale de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC), face câteva recomandări:

  • Legalitate. „Întrebaţi dacă pensiunea are certificat de clasificare (n.r. – cereţi să vedeţi documentul). Dacă nu este omologată de Ministerul Turismului, trebuie să aveţi dubii”, afirmă Partal.
  • Afiliere. Un plus de si gu ranţă este adus şi dacă pensiunea face parte dintr-o asociaţie de profil.
  • Forumuri. „Există şi site-urile cu comentarii. Dar aici există şi riscuri – ori să scrie de bine cineva de la pensiune, ori de rău cineva de la concurenţă. Eu m-aş lua după acest aspect doar în proporţie de 40%”, mai spune şefa ANTREC. Din om în om. Informaţi-vă la prieteni ori rude care au mai fost acolo.
  • Chitanţă. În schimbul avansului trebuie neapărat să cereţi chitanţă.
  • Agenţii. „Dacă vreţi să eliminaţi riscurile, puteţi să apelaţi la o agenţie de turism”, spune Partal.

Integral in Evenimentul Zilei

loading...
Citește și
1 Comentariu
  1. ileana grad spune

    FALS….LA PENSIUNEA LACRAMIOARA FIECARE CAMERA ARE BAIA PROPRIE, ALTFEL NU AR AVEA 3 MARGARETE!!!CONSULTATI LEGISLATIA!
    DOMNULE, MIRCEA PETRE , D-STRA UNDE ATI FOST CAZAT???

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.