Certificarea declaraţiilor fiscale, obligatorie doar pentru firmele mari şi mijlocii

0

– Certificarea declaratiior fiscale de catre un consultant va fi obligatorie doar pentru contribuabilii mari si mijlocii, potrivit unui proiect de OUG elaborat de Ministerul Finantelor Publice.

.

Începand cu 01 ianuarie 2010, prevederile referitoare la certificarea declaratiilor fiscale anuale au intrat in vigoare.

”Tinand cont de iminenta primului termen de depunere a declaratiilor fiscale anuale, prin prezentul proiect de ordonanta de urgenta se propune introducerea obligativitatii certificarii de catre un consultant fiscal a declaratiilor anuale de impozit pe profit numai pentru contribuabilii mari si mijlocii, cu exceptia celor pentru care este obligatorie auditarea situatiilor financiare” se arata in nota de fundamentare a actului normativ.

Ministerul Finantelor subliniaza ca noul proiect vine pe fondul numarului mare de solicitari pentru emiterea unor solutii de aplicare unitara a legislatiei fiscale, in special de la organele de cercetare penala dar si de la alte organe si datorita necesitatii de a da curs cat mai repede acestor solicitari.

Astfel, potrivit proiectului,”contribuabilii mari si mijlocii, stabiliti conform reglementarilor in vigoare, depun la organul fiscal competent declaratiile anuale de impozit pe profit dupa certificarea acestora de catre un consultant fiscal, cu exceptia contribuabililor care, potrivit legii, au obligatia auditarii situatiilor financiare anuale”

Contribuabilii mari si mijlocii vor depune depune la organul fiscal competent, dupa certificarea de catre un consultant fiscal urmatoarele:

a) deconturile cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata;
b) declaratiile fiscale prin care se corecteaza impozite, taxe, contributii si alte sume ce constituie venituri ale bugetului general consolidat, administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Certificarea declaratiilor fiscale consta in verificarea exactitatii si realitatii datelor inscrise in declaratii pe baza informatiilor si documentelor prezentate de contribuabili. Certificarea se face conform normelor elaborate de Camera Consultantilor Fiscali cu consultarea Ministerului Finantelor Publice.

In cazul depunerii declaratiilor fara respectarea acestor prevederi, organul fiscal notifica contribuabilii cu privire la neindeplinirea obligatiei de certificare prevazute de lege.

Avantaje:
– masura reprezinta un avantaj prin prisma faptului ca se certifica de un specialist corectitudinea stabilirii impozitelor si taxelor, consultantul fiscal fiind reprezentantul intereselor contribuabilului in aplicarea corecta si eficienta a reglementarilor fiscale.
– protejeaza contribuabilii de eventuale sanctiuni datorate unor erori si omisiuni in declarare (majorari de intarziere, sanctiuni contraventionale);

Dezavantaje:
– pentru contribuabilii mari si mijlocii reprezinta un cost suplimentar in indeplinirea obligatiilor declarative impuse de lege.

Sursa: Avocatnet.ro

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.