Afacerile Altex au scăzut cu circa 50% în 2009

0

Cifra de afaceri a scăzut anul trecut cu 49 la sută, de la 364 milioane euro în 2008 la 180 milioane euro, iar pentru 2010 conducerea previzionează o creştere zero, a precizat joi (11 februarie 2010) Dan Ostahie, preşedintele Altex România, într-o conferinţă de prezentare a rezultatelor financiare are retailerului de electronice şi electrocasnice.

‘Nu avem motive de creştere pe consum în 2010. Dobânzile mari nu pot stimula creditul, iar un leu puternic nu poate stimula nici exporturile, nici consumul. De aceea, în 2010, trebuie să fim conservatori, să urmărim linia de business începută în 2009, să mergem pe reducerea costurilor. Nu vom mai închide magazine în 2010, poate vom face relocări.

Trimestrul 3 din 2011 va fi cel în care vom înregistra creşterea consumului, datorită relansării creditării’, a precizat Dan Ostahie. Cifra de vânzări în 2009, a scăzut pe toate segmentele de produse vândute de Altex. În sectorul produselor IT&C, Altex a înregistrat, în 2009, o scădere de 50 la sută a cifrei de afaceri, de la 78 milioane de euro în 2008, la 39 milioane în 2009, previziunile pentru 2010 fiind de 40 milioane euro pentru acest sector.

Pentru sectorul de electronice, scăderea a fost tot de 50 la sută, de la 132 milioane euro cifră de afaceri în 2008, la 66 milioane euro, în 2009, urmând ca în 2010 să se atingă un nivel de 66,5 milioane de euro, ceea ce înseamnă o creştere de unu la sută. În acest domeniu, oficialii Altex apreciază că volumul de produse va creşte în 2010, dar eroziunea preţurilor va fi mai mare. Astfel, cele mai vândute produse vor fi LCD-urile de 32-40 inch, fenomen datorat Campionatului Mondial de fotbal care va începe pe 11 iunie.

La electrocasnicele mari, cifra de afaceri a înregistrat scăderi de 44 la sută, de la 86 milioane euro în 2008, la 48 milioane în 2009, anul 2010 urmând să continue trendul descrescător cu patru la sută până la 46 milioane euro. La electrocasnicele mici, s-a înregistrat o scădere de 44 la sută a cifrei de afaceri, de la 48 milioane euro în 2008, la 27 milioane în 2009, urmând ca în 2010 nivelul acesteia să ajungă, cu un plus de doi la sută, la 27,5 milioane euro.

EBITDA (profit operaţional) pe 2009 este de 5,5 milioane de euro, urmând ca la finele lui 2010 să ajungă la 6 milioane de euro. ,,Cu vânzări medii de 150.00 de euro per angajat, avem cel mai bun raport din piaţă. De aceea vom creşte salariile angajaţiilor din vânzări cu 10 la sută, în 2010. În ceea ce priveşte indicatorul de suprafaţă, am înregistrat vânzări medii de 2.100 euro pe metru pătrat.

Investiţiile în 2010 vor atinge 500.000 de euro pentru deschiderea de noi magazine, trei, maxim cinci, şi circa 300.000 de euro vor fi alocaţi pentru securizarea magazinelor. Estimez că primele două trimestre din 2010 vor fi cele mai slabe din punct de vedere al vânzărilor, în timp de trimestrul al patrulea va aduce o pondere de 60 la sută din totalul estimat al cifrei de afaceri’, a mai spus Ostahie.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.