Starea străzilor din Germania se înrăutăţeşte pe zi ce trece

1

Tot mai mulţi şoferi navetişti din Germania au senzaţia atunci când se îndreaptă spre locul de muncă că se află la raliul de la Monte Carlo, din cauza gropilor din asfalt din ce în ce mai numeroase, situaţia înrăutăţindu-se dramatic în ultimii ani, scrie ziarul german Frankfurter Rundschau.

Mai ales starea drumurilor locale s-a înrăutăţit în anii care au trecut, în mod dramatic, în timp ce iarna grea a dat lovitura de graţie unora din străzi. Din cauza situaţiei financiare proaste a comunităţilor locale, nu este de aşteptat ca lucrurile să se remedieze prea curând. Experţii privesc deja cu îngrijorare la această evoluţie, cu atât mai mult cu cât în acest fel are de suferit siguranţa circulaţiei în general.

Din cei 400.000 de kilometri ai reţelei de drumuri locale din Germania, peste 64.000 de kilometri ‘au nevoie urgentă de reparaţii’, dat fiind defectele grave, afirma Rainer Hillgaertner, de la automobilclubul ACE. Este vorba aşadar de o şesime din drumurile locale. Defectele se manifestă prin gropi adânci, asfalt fărâmiţat, şanţuri provocate de roţi şi rupturi abrupte la marginea drumului. Conform purtătorului de cuvânt al ACE, situaţia este deja dramatică.

Compania de certificare TUeV Rheinland (Renania) estimează că, inclusiv din cauza iernii dure de săptămânile trecute, circa 30-40 la sută din totalul străzilor din Germania prezintă ‘daune masive’.
Pagubele se observă frecvent abia odată cu încălzirea vremii. Apa pătrunde în locurile care au suferit deja defecţiuni, prin fisuri fine, în înveliş şi înmoaie subsolul iar în condiţii de îngheţ, apa din fisuri rupe de-a dreptul asfaltul.

Din calculele ACE, comunităţile locale ar trebui să scoată din buzunar, pentru eliminarea defecţiunilor din asfalt, peste 25 de miliarde de euro. Este greu de crezut că administraţiile locale, care de obicei se confruntă cu probleme financiare şi trebuie să facă economii, vor da bani prea curând pentru reparaţii.
Nici nu li se poate reproşa că, în loc să construiască străzi, cheltuiesc mai degrabă pentru dezvoltarea grădiniţelor, recunoştea Hillgaertner. Problema la aceste defecte stradale este faptul că ele devin mai mari în caz că nu sunt reparate la timp.

Din datele Bundesanstalt für Straßenwesen (BASt – Institutul Federal de Cercetare pentru Probleme Rutiere) reiese că drumurile duc deja acum greul circulaţiei de mărfuri şi de persoane, prognosticurile indicând o creştere în acest sens, prin aceasta crescând şi exigenţele la adresa infrastructurii de transport. Din acest motiv trebuie făcut mai mult pentru întreţinerea străzilor decât să se economisească şi pe mai departe banii.

ACE consideră inacceptabil managementul defectuos în ce priveşte întreţinerea drumurilor locale. În multe locuri lipseşte o luare în evidenţă sistematică a reţelei de drumuri şi stării acesteia la fel ca şi întreţinerea raţională a inventarului existent şi un management de construcţie pragmatic. Din acest motiv se întâmplă ca unele drumuri comunale să fie decopertate de mai multe ori la rând în interval de câteva săptămâni, pentru că trebuie schimbate conducte de gaz, cabluri de curent şi telefon sau canale pentru apa menajeră.

În condiţiile în care lucrările de construcţie nu sunt coordonate, se sapă chiar de mai multe ori, ceea ce nu este tocmai în avantajul străzilor. Străzile cu defecte fac totodată să crească riscul de accidente, afirma Detlev Lipphard, de la Deutscher Verkehrssicherheitsrat (DVR – Consiliul German pentru Siguranţa Circulaţiei). Găurile, şanţurile de la roţi şi adânciturile de la marginea carosabilului cresc riscul de răsturnare pentru motociclişti şi ciclişti iar atunci când marcajele nu se mai văd riscul este valabil pentru toţi participanţii la trafic.

Hillgaertner făcea referire şi la costurile tot mai mari pe care şoferii le au de suportat datorită drumurilor proaste, care fac să se defecteze mai des părţile mecanice.
Între timp, nu este poate rău să se facă presiuni asupra administraţiei locale, pentru a se repara defectele cele mai mari, spune el. ACE a organizat deja pe Internet un serviciu de raportare a gropilor din asfalt, pe pagina de web www.ace-online.de/schlaglochmelder şoferii putând anunţa gropile observate.

Automobilclubul investighează mesajele şi le trimite mai departe. Din observaţiile lui Hillgaertner, administraţiile locale par să ia în serios aceste mesaje. Ele oricum nu-şi pot permite să le ignore, pentru că sunt responsabile de siguranţa circulaţiei pe drumurile care le aparţin iar dacă nu fac nimic pot fi trase la răspundere, conchidea Lipphard.

Citește și
1 Comentariu
  1. aa spune

    Nu stiu cat de multe gropi sunt in germania, dar lucrul asta are si o latura pozitiva pe timp de criza: practic da de lucru unor someri (reparatii, constructii), iar guvernul poate dirija fonduri catre privat (salarii, plati, etc).

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.