Emil Boc: Autostrada Transilvania merge mai departe

0 6

Premierul Emil Boc a dat asigurări că lucrările la autostrada Transilvania vor continua şi în acest an, astfel încât în anii următori să fie terminată porţiunea între Târgu Mureş şi graniţa cu Ungaria, urmând ca pentru porţiunea Braşov-Târgu Mureş să fie găsite alte forme de finanţare.

„Autostrada merge mai departe. Cei 10 km de la Turda la Câmpia Turzii se pot face şi se vor face. Se lucrează la proiectare pentru tronsonul Târgu Mureş – Câmpia Turzii şi Gilău-graniţă şi, în funcţie de exproprierile pe care le vom realiza şi graficul de înaintare cu proiectarea, se vor face şi acolo kilometri de autostradă”, a declarat, vineri, Emil Boc.

El a precizat că, potrivit înţelegerii cu Bechtel, până în aprilie vor fi achitate toate restanţele pentru lucrările executate şi a dat asigurări că există resurse financiare pentru continuarea proiectului.
La începutul lunii martie va exista o nouă discuţie cu reprezentanţii Bechtel, iar premierul a precizat că în momentul de faţă lucrările pentru tronsonul Târgu Mureş -Câmpia Turzii nu se pot face nu din lipsă de bani, ci din lipsa proiectului.

„Problema este că nu avem proiectare. Astăzi, dacă aş avea bani pentru a face tronsonul de la Târgu Mureş la Câmpia Turzii, n-aş avea ce face cu banii pentru că nu-i proiectarea finalizată”, a subliniat Boc.
El a arătat însă că lucrările la autostradă vor continua în perioada următoare, cel puţin pe porţiunea între Târgu Mureş şi graniţă, iar pentru restul autostrăzii vor fi căutate alte soluţii.

„Pregătim pentru lucru tronsonul de la Câmpia Turzii la Turda, mai este posibilitatea să lucrăm pe un tronson mic de la Gilău spre graniţă, expropriem imobilele, continuăm proiectarea, astfel încât în anii următori să terminăm autostrada, cel puţin partea aceasta de la Târgu Mureş până la graniţă. Tronsonul Braşov-Târgu Mureş putem să-l regândim într-o altă formă de finanţare”, a mai evidenţiat premierul Emil Boc.

Reprezentanţii companiei Bechtel au anunţat pe 8 februarie că se va continua construcţia autostrăzii Transilvania, pe cei 10 kilometri între Turda şi Câmpia Turzii, iar în condiţiile în care se va asigura finanţare în acest an vor fi construiţi alţi 40 de kilometri şi se vor face noi angajări.
„Dacă finanţarea nu ar fi o problemă, am putea să terminăm cei 10 kilometri din secţiunea 2B şi, probabil, încă 38-40 kilometri în secţiunea 3C”, a declarat Bogdan Sgârcitu, director de comunicare.

Reprezentantul companiei americane a adăugat că în momentul în care se va lucra şi pe alte secţiuni, numărul angajaţilor va creşte, precizând că anunţata disponibilizare colectivă a celor aproape 2.000 de salariaţi este „doar o intenţie”.
Bodan Zgârcitu a subliniat că Bechtel trebuie să primească nu doar cele circa 200 de milioane de euro datorate de Guvern pentru lucrările efectuate până în prezent, ci şi să aibă siguranţa că vor exista bani şi pentru lucrările care urmează să fie executate în 2010.

Compania americană Bechtel a anunţat, pe 3 februarie, sindicatul Transilvania din firmă că intenţionează să-i disponibilizeze pe toţi cei 1.933 de angajaţi pe care îi are în prezent.
Bechtel a motivat intenţia de concediere colectivă prin suma de 159,6 milioane de euro pe care compania americană o are de recuperat de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pentru lucrările efectuate până la începutul lunii decembrie 2009, precum şi a sumei de 130 de milioane de lei care reprezintă taxa pe valoarea adăugată.

De asemenea, au fost invocate şi o serie de nemulţumiri legate de faptul că nu sunt expropriate terenurile de pe traseul autostrăzii Transilvania şi de faptul că CNADNR nu a putut da asigurări pentru plata lucrărilor care vor fi efectuate în acest an.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.