Programul „Rabla” va avea numai două etape în 2010

0

Programul ‘Rabla’ din 2010 va cuprinde doar două etape, cu una mai puţin decât în 2009, şi oferă posibilitatea clienţilor să se debaraseze de 3 autovehicule mai vechi de 10 ani în schimbul unuia nou, a declarat joi (18 februarie 2010) la evenimentul de lansare a programului, ministrul Mediului şi Pădurilor, Laszlo Borbely.

‘Programul din acest an începe cu două zile mai devreme decât termenul fixat iniţial şi va oferi posibilitatea clienţilor să cumpere o maşină nouă cu până la 3 vauchere, în valoare totală de 2.800 de euro. Pentru acest an sunt alocate 228 milioane de lei, dar suma poate creşte în funcţie de cererea de pe piaţă’, a declarat Borbely.
Oficialul a precizat că vaucher-ul poate fi transmis altei persoane, însă acesta trebuie să deţină cele 3 documente necesare (de proprietate, radiere şi distrugere) pentru a-l putea folosi în vederea cumpărării unei maşini noi.

La rândul său, Mihai Sofian, directorul general al REMAT Holding, a menţionat că societatea pe care o conduce oferă gratuitate la transport pensionarilor care doresc să scape de o rablă, în timp ce pentru restul categoriilor de persoane suma este de 120 de lei, indiferent de zonă.
‘Maşina uzată nu trebuie să vină neapărat pe roţi, ca altfel n-am mai vorbi despre o rablă. REMAT oferă gratuitate pensionarilor la transportul autovehicululul uzat, iar pentru restul categoriilor de persoane tariful este de 1,2 milioane de lei vechi, indiferent de zona din care provine proprietarul’, a explicat Sofian.

Directorul general al Dacia Group, Constantin Stroe, s-a declarat optimist în legătură cu succesul mărcii auto româneşti pentru ‘Rabla 2010’. ‘Credem că în acest an vom vinde prin Rabla cel puţin la fel de multe unităţi ca în 2009, adică peste 20.000 de unităţi’, a spus Stroe. În acest an, prima de casare destinată autovehiculelor în Programul ”Rabla”, va fi de 3.800 lei, aceeaşi valoare nominală ca în 2009.

Atât persoanele fizice, cât şi cele juridice, vor putea achiziţiona câte maşini doresc, diferenţa fiind că prima categorie poate utiliza cel mult trei tichete pentru un automobil nou, iar cea de-a doua are posibilitatea să cumpere maşini prin Programul ”Rabla” în limita a 200.000 de euro anual. Persoanele fizice vor putea cumpăra, în acest an, 40.000 de maşini, iar firmele 20.000 de autovehicule.

Programul din acest an se va derula numai în două etape, nu în trei ca în 2009, iar data limită este de 25 noiembrie 2010. În acest an, suma alocată Programului ”Rabla” este de 228 milioane de lei, cu 20 la sută mai mare faţă de cuantumul alocat în 2009, respectiv 190 de milioane de lei. Pentru ediţia din acest an a ‘Rablei’ au fost înregistrate 163 de solicitări din partea producătorilor auto, potrivit datelor AFM.

Prima sesiune de validare a producătorilor auto din cadrul Programului ‘Rabla’ s-a desfăşurat în perioada 15-28 ianuarie 2010, după aprobarea acordată de către preşedintele Administraţiei Fondului de Mediu (AFM), validată anterior de ministrul Mediului şi Pădurilor. Potrivit datelor AFM, în 2009, Programul ‘Rabla’ a fost realizat în proporţie de 65 la sută. Astfel, din totalul celor 50.000 autoturisme destinate persoanelor fizice, au fost scoase din uz 32.327 de unităţi.

În total, în intervalul 2004 – 2009, au fost scoase din uz aproximativ 107.000 maşini vechi. Tot din acest an, pot fi cumpărate şi tractoare prin Programul de stimulare şi reînnoire a parcului auto naţional, în acest caz statul acordând un sprijin de până la 17.000 de lei, dar nu mai mult de 50 la sută din valoarea tractorului nou.
Finanţarea Programului ‘Rabla’ destinat stimulării parcului naţional de tractoare şi maşini agricole va fi susţinută de AFM din Fondul pentru Mediu, programul fiind prevăzut să se desfăşoare pe parcursul a două etape: prima până la data de 25 iulie, iar a doua în intervalul 1 august – 25 noiembrie 2010.

Suma alocată acestui program este, în 2010, de 100 de milioane de lei. Începând de joi până pe data de 5 martie va avea loc sesiunea de validare a producătorilor pentru Programul ‘Rabla’, destinat tractoarelor şi maşinilor agricole autopropulsate.
Joi, la sediul REMAT din Bucureşti, cu două zile înainte de termenul fixat anterior, dar cu o lună şi jumătate peste data anunţată de către Guvern, a avut loc lansarea Programului destinat stimulării şi înnoirii parcului auto naţional.

Evenimentul s-a desfăşurat în prezenţa ministrului Mediului şi Pădurilor, Laszlo Borbely, a premierului Emil Boc, a reprezentanţilor Administraţiei Fondului de Mediu (AFM), dar şi a vicepreşedintelui Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA), Brent Valmar, şi a directorului general al Dacia Group, Constantin Stroe
Tot joi, la sediul REMAT a fost înregistrată prima rablă din Programul derulat în acest an, un Oltcit din anul 1983. Proprietarul maşinii a declarat că are în plan achiziţionarea unui Logan Break, însă mai caută alte două tichete valorice.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.