Dacia va înregistra o creştere pe piaţa auto germană în 2010

0

Deşi, pe ansamblu, piaţa auto din Germania va scădea şi anul acesta, Renault şi Dacia vor continua să îşi îmbunătăţească cota de piaţă în această ţară, estimează preşedintele Renault Germania, Achim Schaible, într-un interviu acordat Die Welt.

Schaible speră ca în 2010 cota de piaţă în Germania a mărcii Renault/Dacia să crească la 4,5 procente, în ciuda evoluţiei previzibil slabe din acest sector. Anul trecut, cota de piaţă a francezilor era în Germania de 3,8 procente. Schaible s-a arătat mulţumit de luna ianuarie, când Renault a vândut în Germania un număr de 13.000 de automobile către clienţi privaţi.

Schaible nu a putut să anticipeze dacă Renault va putea profita de pe urma actualei serii de defecţiuni suferite de automobilele concurentului japonez Toyota. El declara că acţiunea de rechemare întreprinsă de compania concurentă a făcut valuri mai mari ca în trecut, urmând însă să se vadă dacă acest lucru va duce sau nu la o migrare a clienţilor. Schaible resimte o cerere puternică din partea firmelor mici. Actualmente, firma acordă numeroase oferte pentru flote auto mijlocii şi societăţi de leasing, accentua el.

Pe termen mediu, Renault intenţionează să obţină în Germania, pentru marca Renault, o cotă de piaţă de şase la sută până în 2012. Şi marca românească Dacia urmează să contribuie la creşterea grupului. Datorită primei de casare, marca ieftină Dacia a înregistrat în 2009 o cerere puternică. În aprilie se va adăuga de asemenea automobilul de teren Dacia Duster, Schaible aşteaptându-se să fie vândute între 5.000 şi 8.000 de unităţi. În acest fel, Dacia ar putea ajunge în 2010 la un număr de 33.000 de vehicule vândute în Germania.

Pe ansamblul pieţii auto germane, Schaible consideră că aşteptările de până acum vizavi de industria auto din Germania sunt nerealiste, în condiţiile unui bilanţ slab al numărului de noi înmatriculări în prima lună a anului.
‘Deja văd un risc ca numărul de noi înmatriculări din anul acesta să nu se cifreze, conform aşteptărilor, la 2,8 milioane automobile, ci mai degrabă la 2,7 sau chiar 2,6 milioane’, declara preşedinte al boardului de conducere de la Renault Germania SA.

Asociaţia Industriei Automobilistice se aşteaptă deocamdată pentru întregul an la un număr de 2,75 până la 3 milioane de noi înmatriculări. În ianuarie, acest număr a scăzut faţă de aceeaşi lună a anului precedent cu 4,3 la sută, la un total de 181.000 de automobile. Comparativ cu decembrie 2009, când a încetat să se mai acorde prima de casare, scăderea este chiar de 16 procente.

În condiţiile regresului previzibil al pieţei auto din Germania, Schaible se teme de un marş al reducerilor. ‘În caz că se vor atinge cele 2,8 milioane de noi înmatriculări atunci toţi se vor abţine, însă dacă lucrurile se înrăutăţesc atunci vom câştiga cu toţii mai puţin anul acesta’, afirma şeful Renault Germania. ‘Suntem dependenţi şi de liderii pieţei, în funcţie de cum se comportă aceştia, piaţa putând să se afle iar sub presiune’ conchidea Schaible.

loading...
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.