Andrei Dimitriu, noul director general al Filarmonicii „George Enescu”

0

Noul director general al Filarmonicii „George Enescu” este, începând cu luna martie, Andrei Dimitriu, a anunţat joi (25 februarie 2010) ministrul Culturii şi Patrimoniului Naţional, Kelemen Hunor.

„Avem nevoie de un om care vine din afara sistemului, un om echilibrat, care ştie să ţină echilibrul într-o instituţie de cultură, în acelaşi timp un om avizat, care ştie ce înseamnă Filarmonica ‘George Enescu'”, a spus ministrul, subliniind că, în opinia sa, „numirea lui Andrei Dimitriu, cu experienţa de manager, cu aceea de la radio, înseamnă o garanţie că lucrurile vor intra pe făgaşul normal”.

Numirea lui Dimitriu, fost director general al Societăţii Române de Radiodifuziune, survine demisiei şi pensionării fostului manager al Filarmonicii bucureştene, maestrul Cristian Mandeal. Cristian Mandeal şi-a depus la Ministerul Culturii pe 24 septembrie demisia din funcţia de director general al Filarmonicii.

El a precizat că într-o şedinţă privind deschiderea stagiunii, organizată la sfârşitul lunii septembrie, membrii orchestrei i-au cerut, printr-un memoriu, să facă un gest de „demnitate” de a nu mai dirija „niciodată” orchestra Filarmonicii.
„Am un respect mult prea mare pentru orchestră, la reuşita căreia am contribuit şi eu, pe parcursul celor 23 de ani cât am condus-o, pentru a nu le respecta dorinţa”, a spus Mandeal.

Conflictul dintre directorul Filarmonicii şi orchestră a survenit când o parte a orchestrei Filarmonicii a fost implicată în proiectul concertului privat susţinut de soprana Angela Gheorghiu, în cadrul Zilelor Bucureştiului, sub forma asigurării spaţiului de repetiţie, a instrumentelor şi a personalului auxiliar, sub denumirea de Orchestra Simfonică – Bucureşti, disputa apărând între cei 90 de muzicieni ai Filarmonicii şi concert-maestrul Anda Petrovici, la prima repetiţie pentru concertul din Piaţa Constituţiei.

Potrivit membrilor orchestrei, conducerea Filarmonicii s-ar fi situat de partea Andei Petrovici, ameninţând cu represalii împotriva reacţiilor spontane de solidaritate apărute în rândul muzicienilor. Măsurile de sancţionare din partea conducerii, care puteau surveni în urma protestelor de pe scenă, ar fi vizat restructurarea contractelor de muncă ale instrumentiştilor, încheiate pe perioadă nedeterminată, câştigate prin concurs şi reconfirmate la fiecare avansare în grad profesional.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.