MTI monitorizează constructorul părţii române a Podului Calafat – Vidin

0

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii monitorizează modul în care Azvi – Vimac lucrează la infrastructura românească a Podului Calafat – Vidin, mai ales că, în cazul în care lucrările nu se vor finaliza în acest an, statul român ar trebui să returneze finanţarea ISPA pentru acest proiect, potrivit reprezentanţilor MTI.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, şi premierul Emil Boc vor vizita vineri (26 februarie 2010) şantierul podului peste Dunăre de la Calafat – Vidin. Proiectul noului pod de la Calafat-Vidin reprezintă o opţiune strategică prioritară, atât pentru România, cât şi pentru Republica Bulgaria, de aliniere la sistemul de transport european şi de asigurare a continuităţii Coridorului Pan-European de Transport nr. IV- ramura sudică.

Partea română a pus la dispoziţia Constructorului spaniol 98 la sută din terenul necesar realizării lucrării. În prezent Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a solicitat sprijin autorităţilor locale pentru rezolvarea, în regim de urgenţă, a diferenţei de teren de doi la sută necesar realizării lucrării.
Graba Autorităţii de Management de a începe lucrările la partea românească a podului este justificată de faptul că România ar putea pierde banii oferiţi de ISPA dacă podul nu este terminat la timp, adică 31 decembrie 2010.

Pentru construcţia infrastructurii feroviare şi rutiere de acces la Podul Calafat – Vidin România va primi din partea Uniunii Europene 57 milioane euro, prin facilitatea ISPA, din care 11,98 milioane reprezintă co-finanţarea asigurată de partea românească.
În prezent, între România şi Republica Bulgaria există un singur pod la Giurgiu – Ruse. La darea în exploatare, Podul de la Calafat – Vidin va deveni al doilea pod peste Dunăre între România şi Republica Bulgaria.

În baza documentaţiei tehnice elaborate de Constructorul părţii bulgare (FCC Construction), România a făcut toate demersurile necesare pentru a răspunde cu promptitudine solicitărilor Bulgariei, punând la dispoziţia părţii bulgare toate terenurile necesare: pentru execuţia propriu-zisă a Podului, pentru întăriri de maluri ale Dunării, pentru acces la amplasament Pod şi pentru organizarea de şantier.

Astfel, s-a constituit Grupul de lucru comun, format din specialişti români şi bulgari, pentru monitorizarea unitară a calităţii construcţiei Podului. Cele două părţi asigură monitorizarea, prin intermediul Comisiei mixte româno-bulgare, a oricăror aspecte care apar în procesul de realizare a acestui proiect comun în vederea soluţionării cât mai rapide.

În anul 2000, România şi Bulgaria au semnat un acord referitor la construirea podului Vidin-Calafat, proiect care face parte din proiectele regionale de infrastructură ale Pactului de Stabilitate pentru Europa de Sud Est. Construcţia urmează să accelereze dezvoltarea Coridorului IV de transport pan european.
Cea mai mare parte a lucrărilor urmează să fie realizată de partea bulgară, iar partea română trebuie să realizeze doar legătura dintre malul românesc şi pod, precum şi alte lucrări de infrastructură adiacente. Costul total al podului Vidin-Calafat este de 274 milioane de euro.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.