Proiectul navei solare al elveţianului Raphaël Domjan începe să prindă formă. ‘Monstruľ a fost prezentat la şantierul naval din Kiel (Germania). Nava, cu un design futurist, cu o lungime de 31 m, o lăţime de 15 m şi o înălţime de 7,5 m, urmează să facă turul lumii exclusiv pe baza energiei solare.
Puntea, care are o suprafaţă de 500 m2 este acoperită în întregime de captatori fotovoltaici. Vasul va fi terminat şi lansat la apă în următoarele săptămâni, scrie ziarul elveţian Le Temps.
Acest proiect a fost lansat de către inginerul elveţian în 2004. Vasul nu prea mai seamănă cu ceea ce şi-a imaginat la început Raphaël Domjan, care îl vedea mai degrabă ca un trimaran şi mai mic ca dimensiuni.
‘După ce vom face turul lumii, vasul va servi drept iaht futurist de lux’, afirmă viitorul copilot al inventatorului, Gérard ďAboville, cel care a traversat Pacificul în 1991 într-o barcă cu vâsle.
Este de fapt dorinţa proprietarului, bogatul investitor german Immo Ströher. Omul de afaceri afirmă că are intenţia să transforme puţin vasul ca să poată fi închiriat celor interesaţi, în dorinţa de a promova utilizarea comercială a energiilor regenerabile.
Cu o suprafaţă interioară de peste 200 m2, vasul poate primi patruzeci de persoane, sau cincisprezece, dacă doresc să stea mai confortabil. Dar pentru turul lumii, nu vor fi decât trei sau patru navigatori. ‘Vasul este prevăzut pentru transportul de pasageri, adaugă Gérard ďAboville. Personal, îmi imaginam ceva mai sobru şi mai performant, dar datorită scopului său, nu va sfârşi într-un muzeu’.
Vasul cântăreşte 65 de tone, din care 13 tone de panouri solare. Viteza va fi de până la 14 noduri (aproximativ 26 km/h). De îndată ce va fi lansat la apă, va fi supus unor numeroase teste. Un turneu va fi efectuat vara viitoare, în Mediterana, pentru a promova acest proiect, precum şi energiile regenerabile. De-abia în aprilie 2011, ar trebui să se lanseze în turul lumii: aproximativ 40.000 km, rămânând cât mai aproape de Ecuator pentru a profita de energia solară.
În timpul zilei, vasul va înmagazina energia necesară continuării drumului pe timp de noapte. Bateriile de pe vas vor asigura destulă energie pentru doar trei zile de vreme urâtă, adică aproximativ 1.200 km.