Volkswagen vrea să-i cucerească pe milionarii chinezi cu o nouă versiune a modelului Phaeton

36

Grupul german Volkswagen AG a accelerat lucrul la o nouă versiune a sedanului de lux Phaeton pentru a putea ca la Salonul auto de la Beijing, de luna viitoare, să poată prezenta noua maşină milionarilor chinezi, transmite Bloomberg, citând două surse din interiorul companiei.

Modelul Phaeton, numit după fiul zeului grec Helios, a fost lansat pe piaţă în anul 2002, în urma unui program ale cărui costuri de dezvoltare au depăşit un miliard de euro. Automobilul de lux, cu preţ de cost de 88.000 de dolari, a făcut parte din strategia directorului general de la acea dată, Ferdinand Piech, de a duce marca VW în segmentul de lux, unde să concureze cu rivalii Bayerische Motoren Werke AG şi divizia Mercedes-Benz a grupului Daimler AG.

Cu toate acestea, Phaeton nu a reuşit până acum să atingă ţinta anuală de vânzări de 20.000 de unităţi, iar anul trecut vânzările au înregistrat o scădere de 27 de procente. Încă din anul 2006, Volkswagen a decis să retragă modelul Phaeton de pe piaţa auto din SUA, pe fondul vânzărilor dezamăgitoare.
Potrivit unor surse din interiorul Volkswagen, cel mai mare constructor auto european a pus la punct o versiune îmbunătăţită a modelului Phaeton, pentru care partea din faţă şi cea din spate au beneficiat de un facelift, interiorul a fost îmbunătăţit, iar opţiunile de motorizare au fost lărgite.

Citeste si:  Învierea Domnului (Sfintele Paşti)

Noul model ar urma să fie prezentat la data de 23 aprilie, chiar înainte de debutul Salonului Auto de la Beijing, în loc de a doua jumătate a acestui an cum se intenţiona anterior. Potrivit informaţiilor de pe pagina de Internet a constructorului, în prezent cea mai ieftină versiune a modelului Phaeton costă 65.800 de euro, iar cea mai scumpă costă 125.600 de euro.

Comparativ, modelul S-Class al celor de la Mercedes-Benz costă 73.720 de euro, un model BMW Seria 7 costă 73.300 de euro iar un model A8 al celor de la Audi costă 89.300 de euro. Anul trecut, grupul Volkswagen a vândut pe piaţa din China, piaţă care anul trecut a devansat-o pe cea din SUA devenind cea mai mare din lume, un număr de 1,4 milioane autoturisme, autovehicule de teren şi camionete, în creştere cu 37 de procente comparativ cu 2008.

Citeste si:  Porsche a înregistrat pierderi de 4,4 miliarde de euro

Până în 2011 VW are de gând să investească patru miliarde de euro în noi modele şi noi uzine de asamblare în China în ideea de a ajunge să livreze două milioane de autovehicule pe an pe această piaţă. În 2009, livrările de Phaeton pe piaţa din China au crescut cu 40 de procente până la cifra de 1.400 de unităţi, în condiţiile în care la nivel mondial VW a vândut 4.500 de unităţi.

Potrivit surselor din interiorul companiei, Volkswagen vrea să crească livrările de automobile marca Phaeton pe piaţa din China până la cel puţin 2.000 de unităţi în acest an, ceea ce ar face din China cea mai mare piaţă pentru acest model.
Potrivit unui studiu realizat de Merrill Lynch, aproximativ 825.000 de chinezi aveau anul trecut o avere netă de cel puţin 10 milioane de yuani (1,5 milioane de dolari) şi mulţi dintre ei nu au fost afectaţi de criza financiară. Potrivit aceluiaşi studiu media de vârstă a milionarilor chinezi este de 39 de ani iar averea lor combinată se situa pe locul patru în lume în 2008.

Citeste si:  Vatican: Manuscrisele din "biblioteca papilor" vor fi digitalizate de o firmă japoneză
Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata