Iranul bruiază semnalele prin satelit prin care sunt transmise posturile străine de televiziune şi radio

10

Regimul de la Teheran blochează transmisiunile mediei străine, inclusiv cele ale BBC şi ale Vocii Americii, făcute prin intermediul celui mai mare satelit de televiziune din Europa, se arată într-un comentariu publicat în Der Spiegel.

Naţiunile Unite au condamnat operaţiunile de bruiere, însă comunitatea internaţională nu poate face multe lucruri în această privinţă, notează revista germană. Deşi satelitul Hot Bird 8 este cel mai mare şi mai puternic satelit de televiziune din Europa, are puţine şanse atunci când regimul iranian decide să-i blocheze semnalele.
Atunci când se întâmplă acest lucru, serviciile în limba farsi ale BBC şi Vocii Americii dispar instantaneu de pe ecranele televizioarelor, şi nu numai în Iran, dar în întreaga zonă de acoperire a satelitului.

Citeste si:  O invenţie pe zi: Inima artificială

Teheranul a luat drept ţintă acest satelit în încercarea de a preveni ca acoperirea mediatică străină critică să ajungă la telespectatorii interni. Deşi Naţiunile Unite au condamnat această acţiune ca fiind un act de sabotaj, comunitatea internaţională nu poate face prea multe lucruri pentru a împiedica acest lucru, observă Der Spiegel.
Serviciul în limba arabă al Deutsche Welle, serviciul public german de radioteleviziune, a fost de asemenea afectat de atacurile asupra satelitului Hot Bird 8. „Am avut parte de perturbări în decembrie şi februarie.

Un total de peste 30 de ore de program a fost afectat”, a declarat pentru Spiegel Online purtătorul de cuvânt al Deutsche Welle, Johannes Hoffmann, care consideră că atacurile au fost ‘un act ţintit de a bloca acoperirea informaţională’ asupra Iranului. El a oferit ca exemplu problemele care au avut loc în luna februarie în timpul manifestărilor dedicate aniversării revoluţiei iraniene.

Citeste si:  Terra, un imens cimitir al speciilor

Furnizorul de satelit Eutelsat, cu sediul în Franţa şi care operează Hot Bird 8, consideră de asemenea că tentativele de bruiere au fost deliberate. „Acest lucru nu are loc întâmplător”, a spus purtătoarea de cuvânt de cuvânt a Eutelsat, Vanessa O’Connor. Cea mai recentă încercare de a bloca satelitul a avut loc la 20 martie, potrivit BBC şi Vocii Americii.

Într-adevăr, potrivit Der Spiegel, pare că este deseori surprinzător de uşor pentru regimul de la Teheran de a suprima informaţiile din străinătate. Deşi Hot Bird 8 este pe o orbită gestionară la circa 36.000 de kilometri deasupra Pământului, poate fi uşor sabotat, lucru valabil şi pentru mulţi alţi sateliţi. Iranienii nu trebuie decât să transmită un puternic semnal în direcţia satelitului folosind aceeaşi frecvenţă prin care sunt transmise programele de pe staţia originală de transmitere de la sol.

Citeste si:  Celulele stem sunt soluţia şi pentru tratarea calviţiei

Între timp, operatorul satelitului a schimbat felul în care serviciile sale sunt distribuite. Canalele afectate până în prezent sunt transmise acum prin alte satelite care pot transmite întregii regiuni a Golfului, dar care nu pot fi atinse de bruiajele din partea Iranului.
Cu toate acestea, nu toate canalele de pe Hot Bird 8 au fost atinse de sabotajul electronic. Radioteleviziunea de stat din Iran transmite de asemenea postul său în limba engleză Press TV prin Hot Bird 8. Până acum, nu a avut vreo problemă.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata