EUR
4,83 RON
(+0.06%)
USD
4,48 RON
(-0.52%)
GBP
5,49 RON
(+0.35%)
CHF
4,58 RON
(+0.15%)
BGN
2,47 RON
(+0.24%)
BYN
1,73 RON
(-1.52%)
CAD
3,17 RON
(-1.39%)
RSD
0,04 RON
(+0.08%)
AUD
2,69 RON
(-0.27%)
JPY
0,04 RON
(+0.6%)
CZK
0,17 RON
(+0.39%)
INR
0,06 RON
(-0.79%)

 

Agricola Bacău estimează o creştere a cifrei de afaceri cu 17% în 2010

Cifra de afaceri a grupului de firme Agricola Bacău a crescut cu cinci la sută în primul trimestru al anului în curs, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009, iar compania estimează o apreciere a afacerilor cu 17 la sută în 2010, faţă de anul trecut, potrivit unui comunicat al companiei.

Agricola Bacău şi-a bugetat pentru 2010 o marjă netă de 3,5 – 4 la sută, în condiţiile în care piaţa va accepta inevitabilele creşteri a preţurilor.

Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat o cifră de afaceri estimată la aproximativ 83,023 milioane lei, în primul trimestru din 2010, iar cea raportată în primul trimestru al anului 2009 a fost de 79,007 milioane de lei.

Conform unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă MEMBR România, în primele luni din 2010, piaţa de profil a scăzut în volum (consum) cu aproape 18 la sută, iar în valoare cu peste 20 de procente. De asemenea, preţul mediu de vânzare al pieţei a scăzut cu 13 la sută, ţinând cont şi de rata inflaţiei.

Preţul mediu de vânzare la produsele Agricola Bacău a scăzut cu şapte la sută.
„Deşi volumul de carne de pui comercializată în primul trimestru al acestui an a fost cu 0,2 la sută mai mare decât cel înregistrat în perioada similară a anului trecut, veniturile obţinute din comercializarea cărnii de pui se situează la minus 6,9 procente faţă de primul trimestru din 2009′, a declarat preşedintele Agricola Bacău, Grigore Horoi.

Potrivit acestuia, rezultatele înregistrate în primele lui ale anului 2010 sunt legate de efectele evenimentelor economice de la nivel naţional.

„Rezultatele înregistrate în primele trei luni ale anului 2010 sunt strâns legate de evenimentele economice din ultima vreme, care produc efecte mult mai severe în această perioadă faţă de acelaşi interval din 2009, respectiv şomaj în creştere, reducerea veniturilor realizate din salarii, pensii, starea de nesiguranţă privind ziua de mâine. Semnalele din ultima vreme arată însă o revenire a vânzărilor pe segmentul cărnii de pasăre, deşi eliminarea subvenţiilor din agricultură anulează în continuare marjele producătorilor’, a precizat Grigore Horoi.

În anul 2009, Agricola Bacău a înregistrat o creştere cantitativă a vânzărilor de carne de pui de 23 la sută, faţă de anul anterior, şi o creştere valorică de 30 la sută. Cumulat, în 2009, Agricola Bacău a avut o cotă de piaţă de 11 la sută, în creştere cu două procente faţă de 2008.

La salamurile crude-uscate şi preparatele fierte afumate, obţinute la Salbac Dry Salami, vânzările au înregistrat, în primul trimestru din 2010, faţă perioada similară a anului trecut, creşteri cu 52 la sută în volum şi cu 49,6 la sută în valoare. Piaţa a fost marcată de o scădere în volum cu 1,5 la sută şi în valoare de aproape 1,9 la sută.
În perioada ianuarie – martie, Salamul de Sibiu Agricola Bacău a fost lider în vânzări în total segment.

La categoria semipreparate şi produse pre-gătite din carne, obţinute la fabrica Europrod, a fost înregistrată în primul trimestru o creştere în volum a vânzărilor cu 23 la sută şi o creştere valorică de 17,1 la sută, pe fondul unei diminuări cu şase la sută a preţului mediu de vânzare şi a menţinerii trendului unei scăderi pronunţate a pieţii acestor produse.
De asemenea, vânzările de produse pre-gătite vegetale Sav’Or, în perioada Postului de Paşte în 2010, au înregistrat vânzări cu 39 la sută mai mari faţă de perioada postului de anul trecut.

Trendul vânzărilor de produse semipreparate şi produse pregătite este ascendent în canalul retailului modern. În luna martie, Agricola a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 41 la sută pe acest canal faţă de luna precedentă. Cele mai vândute sortimente în această perioadă au fost Cordon Bleu semipreparat Agricola Bacău şi Nuggets de pui Sav’Or.

Agricola Bacău este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie. Grupul de firme furnizează pe piaţa românească produse precum carne de pui refrigerată şi congelată, în carcasă sau în piese tranşate, ambalată în atmosferă controlată (sistem BDF), tăviţă cu folie stretch sau pungă personalizată, preparate şi specialităţi din carne fierte afumate, salamuri crude uscate, semipreparate şi produse pre-gătite din carne şi vegetale, ouă şi praf de ouă.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata