EUR
4,83 RON
(+0.06%)
USD
4,48 RON
(-0.52%)
GBP
5,49 RON
(+0.35%)
CHF
4,58 RON
(+0.15%)
BGN
2,47 RON
(+0.24%)
BYN
1,73 RON
(-1.52%)
CAD
3,17 RON
(-1.39%)
RSD
0,04 RON
(+0.08%)
AUD
2,69 RON
(-0.27%)
JPY
0,04 RON
(+0.6%)
CZK
0,17 RON
(+0.39%)
INR
0,06 RON
(-0.79%)

 

Cesarom mizează pe creşterea afacerilor cu 10% faţă de 2009

Cesarom mizează în acest an pe o creştere a afacerilor cu 10 % faţă de nivelul înregistrat anul trecut, deşi piaţa se află în scădere, informează un comunicat al producătorului de plăci ceramice.

Cesarom, filiala din România a grupului austriac Lasselsberger, a înregistrat în 2009 o cifră de afaceri consolidată de 35 de milioane de euro (150 de milioane de lei).

Pentru anul în curs, compania estimează că va raporta un avans de 10 procente al cifrei de afaceri, la 38,5 milioane de euro, în condiţiile majorării exporturilor, deşi piaţa va scădea cu 10 procente. De asemenea, 2010 va însemna revenirea Cesarom pe profit.

„2009 a fost un an în care am consolidat afacerile şi am realizat o nouă organizare internă, care să permită o creştere a eficienţei proceselor interne şi o abordare comercială performantă’, a declarat directorul comercial al Cesarom, Eduard Măcărescu.

Compania a înregistrat în 2009 o cotă de piaţă de 36 la sută, iar pentru 2010 estimarea se ridică la 38 la sută.

Cesarom a exportat plăci ceramice în Grecia şi Bulgaria, începând din 2009, iar pentru 2010 estimează o creştere a ponderii exporturilor de la unu la cinci la sută din cifra de afaceri.

Eduard Măcărescu susţine că, în 2009, piaţa de profil din România a avut o valoare de 110 milioane de euro, cu 40 la sută mai mică faţă de anul 2008.

„Comprimarea sectorului construcţiilor, scăderea numărului de proiecte rezidenţiale şi non-rezidenţiale şi blocarea creditării au fost principalele motive care au dus la diminuarea pieţei de plăci ceramice în 2009. Anul acesta, sperăm că piaţa de profil din România se va diminua doar cu 10 procente, ajungând la o valoare de aproximativ 100 de milioane de euro’, spune Măcărescu.

În 2009, piaţa de plăci ceramice din România a avut un volum de 25 de milioane de metri pătraţi, iar anul acesta ar putea ajunge la maxim 23 de milioane de metri pătraţi.

Macarescu a mai subliniat că 2010 va marca punctul minim al pieţei pe care activează Cesarom şi a estimat că piaţa de profil din România va reveni la valori pozitive cel mai devreme în 2011.

Cesarom are o tradiţie de peste 40 de ani şi a devenit, în 2004, membru al grupului austriac Lasselsberger, acesta fiind unul dintre cei mai renumiţi producători europeni şi mondiali de plăci ceramice (gresie, faianţă, decoruri).

O dată cu intrarea în grupul Lasselsberger, compania şi-a schimbat numele în Lasselsberger, dar a păstrat marca de produs Cesarom

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata