Proiect de anvergură al lui Bertrand Delanoë: extindere permanentă a „Paris Plage”

41

Parisul va avea o „plajă” permanentă, sau o zonă fără automobile, pe cheiurile inferioare ale Senei, potrivit planurilor controversate prezentate miercuri, 14 aprilie, de către primarul capitalei franceze, Bertrand Delanoë, informează ziarul britanic The Independent.

Autostrăzile urbane cu două benzi, care au desfigurat una dintre cele mai frumoase privelişti riverane din lume, timp de patru decenii, vor fi parţial abandonate şi înlocuite de parcuri, zone pietonale şi pentru biciclete, până în 2012.

Propunerile reprezintă o extensie permanentă a „Paris Plage”, proiect care a înlocuit o secţiune a autostrăzii urbane de pe malul drept al Senei, în fiecare vară, începând cu anul 2002.

Conform planului, o porţiune lungă de un km de pe malul stâng, de la Musée ďOrsay, chiar înainte de Turnul Eiffel, va deveni un parc permanent, o zonă pietonală şi pentru biciclete. Conform planurilor preliminare ale Primăriei, ar putea exista chiar mici insule, off-shore, plantate cu palmieri.

Spre dezamagirea politicienilor Verzi şi a campaniilor anti-automobil, autostrada cu două benzi spre est, de pe malul drept sau nordic al fluviului, nu ar dispărea complet. Maşinilor li s-ar permite în continuare să se deplaseze de-a lungul cheiurilor inferioare, dar o secţiune de 3 kilometri, prin centrul istoric al oraşului, va fi redusă la dimensiunea unui „bulevard riveran”.

Citeste si:  Computerul ar trebui interzis copiilor până la 9 ani

Motocicliştii, care acum pot conduce cu până la 90 km/oră vor fi încetiniţi de semafoare. Ei vor trebui să împartă spaţiul cu pietonii şi bicicliştii. Pe o porţiune a şoselei existente se vor crea noi zone de agrement.
Propunerile, care vor fi supuse consultării publice, vor înfuria lobby-urile automobiliştilor şi taxiurilor, care deja se plâng de blocajele de circulaţie din oraş.

Vor nemulţumi totodată grupurile ecologiste de lobby, care au făcut presiuni asupra lui Delanoë să închidă complet autostrada urbană riverană, relevă The independent.
Primarul socialist a declarat miercuri că planul său va „schimba cu adevărat Parisul” şi va permite capitalei franceze să „redescopere relaţia sa cu Sena”.

Citeste si:  Katy Perry, cea mai influentă şi urmărită persoană de pe Twitter

Dacă s-ar fi închis complet „Voie Georges Pompidou” de pe malul drept al Senei, s-ar fi provocat o congestionare mai mare a traficului şi „s-ar fi discreditat proiectul”, a spus Delanoë.

Prin introducerea semafoarelor şi reducerea spaţiului pentru maşini, cheiurile inferioare vor fi transformate dintr-o „autostradă” într-un „bulevard pentru oameni”. Primarul a estimat că una din patru maşini va fi descurajată să folosească cheiul inferior de pe malul drept. Durata deplasării va creşte cu numai 5 minute.

Fostul premier şi preşedinte al Franţei, Georges Pompidou, i-a înfuriat pe parizienii tradiţionalişti atunci când a transformat cheiurile inferioare ale Senei în şosele rapide separate, spre est şi vest, în 1967.
Pompidou, un mare modernist, a insistat privind continuarea planului, în pofida opoziţiei virulente – şi a faptului că a locuit în Ile Saint Louis cu vedere la una din noile porţiuni ale autostrăzii urbane.

Citeste si:  Vânturile de pe Marte, suficient de puternice pentru a deplasa dune de nisip

„Voie Georges Pompidou”, spre est, de pe malul drept, mult mai aglomerată decât şoseaua spre vest, de pe malul stâng, este folosită în prezent de peste 40.000 de maşini în fiecare zi. Din 2002, Delanoë a dispus ca o secţiune a căii opuse Ile de la Cité şi Ile Saint Louis să fie închisă parţial, în lunile iulie şi august.

Timp de cinci săptămâni, asfaltul este acoperit cu baruri, locuri amenajate cu nisip, şezlonguri şi palmieri în ghivece mari. Ideea „Paris Plage” s-a bucurat de mare popularitate şi a fost copiată de oraşe din întreaga lume.
Planul lui Delanoë de extindere permanentă a acestui proiect va trebui supus nu numai unei consultări publice, ci şi aprobării de către guvern, care are ultimul cuvânt de spus privind toate şoselele ce au mai mult decât importanţă locală.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata