O moleculă din creier oferă noi piste pentru tratarea depresiei

O moleculă protectoare, a cărei funcţie în creier a fost descoperită de o echipă de la Şcoala politehnică federală din Lausanne EPFL), oferă noi piste pentru tratarea depresiei şi a tulburărilor de anxietate, informează site-ul maxisciences.com.

Depresia afectează circa 121 milioane de oameni din lumea întreagă, potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS). Numai 60-80% dintre pacienţi se vindecă după ce urmează un tratament cu antidepresive şi psihoterapie.

Miraţi de numărul mare de persoane la care medicamentele n-au efectul scontat, cercetătorii din industria farmaceutică pun acum accentul pe descoperirea de noi elemente de tratament.

Citeste si:  În premieră în România, prima operaţie pe cord deschis într-o clinică privată din Braşov

O echipă de la Laboratorul de genetică comportamentală a EFPL a descoperit impactul unei molecule protectoare, MIF (Macrophage migration inhibitory factor) asupra stărilor de anxietate şi /sau depresive la şoareci, observat printr-o schimbare de comportament.

Rezultatele ar putea duce la punerea la punct a unui medicament în câţiva ani.

‘Cercetările precedente au indicat prezenţa moleculei MIF în creier, dar nu ştiam nici unde este localizată precis, nici care este funcţia ei’, spune conducătorul echipei de cercetători. Prima surpriză a fost descoperirea moleculei, în cantitate mare, în celulele stem ale hipocampului, zonă cheie pentru formarea memoriei şi unul din locurile genezei noilor neuroni.

Citeste si:  OPSPI's Vulpescu: All four bids for Oltchim will be considered

Or, aceste cercetări au arătat că neurogeneza ar fi un factor important în scăderea anxietăţii: lungile perioade de stres o reduc, iar consumul de antidepresive o măreşte. Echipa a descoperit că absenţa MIF generează accentuarea comportamentelor anxioase şi depresive.

‘Această descoperire arată că MIF este potenţial semnificativă în tratarea deficitului de neurogeneză, ca şi a problemelor legate de anxietate, depresie sau cunoaştere’, spune conducătorul grupului de cercetători.

Laboratorul de neurobiologie moleculară a EPFL a dezvoltat diferite tratamente pe baza acestei molecule. De acum înainte, alături de laboratorul în care lucrează echipa de cercetători, va încerca să producă medicamente împotriva depresiei şi anxietăţii, ca şi a altor tulburări legate de MIF.

Citeste si:  Un italian părăsit în faţa altarului îi cere fostei logodnice 500.000 euro