Cotele de piaţă în industria auto nu vor suferi schimbări majore în 2010

9

Cotele de piaţă în industria auto nu se vor modifica major în 2010, a declarat marţi (27 aprilie 2010) într-o conferinţă de specialitate, vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), Brent Valmar.

„În 2010, nu pot apărea schimbări majore pe piaţa auto în privinţa cotelor de piaţă. Toţi jucătorii din piaţă vor să câştige cote de piaţă. Personal, consider că nu se pot produce schimbări majore la capitolul cote de piaţă în România”, a afirmat Valmar. Reprezentantul APIA a punctat faptul că preţul scăzut al autovehiculelor promovat în decursul anului 2009 va rămâne o amintire.

Citeste si:  Ponta: E foarte bine să fie mărit salariul minim de la 1 ianuarie; de la 1 mai e o prostie

„Atât de ieftine cum au fost anul trecut, automobilele nu vor mai fi niciodată. Este important ca agenţii comerciali să obţină la sfârşitul activităţii o marjă rezonabilă de profit, care să le asigure continuitatea’, a menţionat Brent Valmar. În ceea ce priveşte achiziţiile publice pe sectorul auto, directorul general Automobile Dacia, Jerome Olive, a punctat faptul că procedurile sunt extrem de greoaie.

„Achiziţiile publice sunt incluse în piaţa auto. Procedurile sunt greoaie, la fel şi termenele, iar angajamentele sunt greu de luat, pentru că orizonturile de plată pot fi dificile din partea statului”, a precizat Olive.
Potrivit datelor APIA, publicate la finele lunii ianuarie 2010, piaţa auto din România a cunoscut un declin, în 2009, de peste 50 la sută, Dacia menţinându-se în preferinţele românilor, cu 28,3 la sută cotă de piaţă şi cu aproape 42.000 de unităţi vândute.

Citeste si:  Ford va putea produce 250.000 de autovehicule în România, peste 18 luni

Producătorul autohton de automobile a fost urmat la mare distanţă de Hyundai, cu 10.982 unităţi, şi Volkswagen, cu 10.916. Grupul Dacia Renault a vândut, anul trecut, pe piaţa internă, cu 52,7 la sută mai puţine autoturisme faţă de 2008, în timp ce vânzările de autoturisme de import au cunoscut o reducere de 51,6 la sută.
Cele mai multe unităţi Dacia au fost comercializate în luna iunie 2009 (4.816 unităţi), însă în scădere cu 54 la sută comparativ cu cifra raportată în perioada similară din 2008, respectiv 10.472 unităţi.

Citeste si:  Perspectiva generală a sectorului auto ramâne negativă

În topul vânzărilor de autoturisme din import, prima clasată a fost marca Hyundai, cu 10.798 unităţi, în scădere cu 17,1 la sută faţă de 2008. Pe locul secund s-a clasat producătorul german Volkswagen, cu 9.441 unităţi (în scădere cu 54,5 la sută), iar pe trei s-a poziţionat Renault, cu 8.934 exemplare (în scădere cu 53,8 la sută).

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata