EUR
4,83 RON
(+0.06%)
USD
4,48 RON
(-0.52%)
GBP
5,49 RON
(+0.35%)
CHF
4,58 RON
(+0.15%)
BGN
2,47 RON
(+0.24%)
BYN
1,73 RON
(-1.52%)
CAD
3,17 RON
(-1.39%)
RSD
0,04 RON
(+0.08%)
AUD
2,69 RON
(-0.27%)
JPY
0,04 RON
(+0.6%)
CZK
0,17 RON
(+0.39%)
INR
0,06 RON
(-0.79%)

 

Ringier România a înregistrat pierderi de 57,6 milioane lei în 2009

Trustul de presă Ringier a raportat pierderi de 57,6 milioane de lei pe piaţa locală în 2009 şi o scădere a cifrei de afaceri cu 27,6 la sută comparativ cu 2008, potrivit datelor prezentate de companie.

„Din punct de vedere financiar România este, din păcate, în situaţia cea mai proastă, dar nouă ne place în continuare să venim aici şi o să rămânem şi aici”, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă Michael Ringier, Publisher Chairman al Grupului Ringier. Pentru 2010, Ringier anunţă că îşi va concentra resursele pe consolidarea titlului Libertatea, a portofoliului on-line şi de reviste.

De asemenea, anunţă că nu va renunţa la partea deţinută în postul de televiziune Kanal D. După restructurarea din februarie 2010, care a vizat în primă instanţă închiderea ziarului ‘Compact’ şi redimensionarea echipei editoriale de la Evenimentul Zilei, vândut ulterior lui Bobby Păunescu, Ringier România a înregistrat un EBITDA pozitiv pentru luna martie, iar în prezent caută noi oportunităţi care să facă posibilă redresarea companiei şi revenirea la profitabilitate în 2011.

Potrivit datelor furnizate de companie, Libertatea a fost şi în 2009 cel mai citit ziar din România. Deşi efectele crizei economice au fost resimţite în bună măsură şi pe segmentul de reviste, Ringier România a rămas lider în ceea ce priveşte tirajul vândut, cu o cotă de piaţă de 18 la sută. Investiţiile majore realizate în 2009 au vizat proiecte editoriale speciale care au adus o plus valoare titlurilor.

Internetul a rămas, totuşi, mediul celui mai puţin afectat de criza financiară în 2009, cu o scădere de aproximativ 19 la sută a veniturilor din publicitate faţă de anul precedent, conform estimărilor iniţiative media, în vreme ce piaţa de publicitate a scăzut cu peste 50 la sută pe segmentul de print. În linie cu strategia de întărire a segmentului on-line de grup, Ringier România a investit în dezvoltarea portofoliului său online.

Ca rezultat, site-ul libertatea.ro a avut o creştere spectaculoasă şi a finalizat anul 2009 cu 1.423.209 de utilizatori, fiind lider pe segmentul site-urilor tabloide. De asemenea, noul portal unica.ro, lansat cu succes în toamna lui 2009 dar şi site-ul bravonet.ro a avut performanţe bune. Segmentul tipografic al afacerii Ringier România a atras în 2009 o investiţie în valoare de aproximativ 50 milioane lei.

Ringier Print a convins în 2010 un client extern de calibru – Gazeta Sporturilor. În ceea ce priveşte distribuţia, Ringier România a continuat să investească în 2009 în dezvoltarea forţei de vânzări şi a reţelei proprii de vânzători stradali. Cu toate acestea, distribuţia a reprezentat una din principalele probleme, atât pentru Ringier, cât şi pentru celelalte trusturi, mai ales în contextul falimentului Rodipet.

Christian Unger, chief executive officer al grupului Ringier, a spus că cifra de afaceri a acestui grup a fost în 2009 de 1.296,1 de milioane de franci elveţieni, în scădere cu 15,6 la sută faţă de 2008. Unger a precizat că cea mai mare parte de afaceri provine din business-ul din Elveţia. Potrivit lui Unger, numărul de angajaţi al grupului Ringier la sfârşitul lui 2009 era de 7.448, faţă de 8.129 în 2008.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata