Cenuşa vulcanică va continua să afecteze timp de săptămâni avioanele în Europa

14

Efectele cenuşii vulcanice asupra industriei aviatice sunt departe de a se termina, nefiind în totalitate vizibile, avertizează un expert al Universităţii din Leeds.

Lectorul Stephen Wright crede că impactul cenuşii vulcanice asupra sistemelor de aer condiţionat ale avioanelor ar putea fi destul de grav, aceasta acumulându-se pe parcursul următoarelor săptămâni, când avioanele vor ‘aspira’ materialul vulcanic rămas în atmosferă.

Sistemele de aer condiţionat asigură aer proaspăt, presiunea necesară în interiorul cabinei piloţilor şi a călătorilor, şi încălzeşte temperatura din interiorul avionului. Odată înfundat cu praf, sistemul respectiv se poate supraîncălzi, forţând pilotul să îl închidă şi să aterizeze de urgenţă pe aeroporturi neprogramate. Supraîncălzirea sistemului este cu atât mai gravă, cu cât unităţile de aer condiţionat sunt plasate la multe avioane sub rezervorul central de combustibil.

Citeste si:  Zborurile catre Oradea eliminate de Ryanair

‘Pe măsură ce avioanele se învârt în jurul aeroporturilor, sistemele lor de aer condiţionat atrag praful, înfundându-se’, a declarat Stephen Wright, care a lucrat în aviaţie înainte de a ajunge la Facultatea de Inginerie a Universităţii din Leeds. ‘Uneori, nivelurile de praf (derivat din cenuşa vulcanică) sunt atât de mari, încât sistemele acestea trebuie schimbate după numai trei-patru luni, în condiţiile în care ele ar trebui să dureze circa 18 luni’.

Wright a precizat că motoarele avioanelor sunt afectate doar în mică măsură, însă chiar şi cantităţi reduse de cenuşă precum cele înregistrate acum în atmosferă vor afecta, prin acumulare, sistemele de filtrare a aerului.

Citeste si:  Ministerul Transporturilor: O echipă a Agenţiei de Investigare Feroviară Română analizează cauzele producerii accidentului de la Ploieşti Triaj

‘În cel mai bun caz, industria aeriană va fi nevoită să întreprindă lucrări de mentenanţă intensive (şi mai costisitoare) pentru întreţinerea filtrelor de aer, într-un moment în care blocarea avioanelor la sol timp de mai multe zile le-a creat companiilor presiuni financiare uriaşe’, a apreciat Stephen Wright.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata