Google, IBM şi Apple au cele mai valoroase branduri din lume. Numai Google face cât PIB-ul Romaniei

Google, care detine cel mai popular motor de cautare din lume, ramane si in acest an cel mai valoros brand din lume, evaluat la 114 miliarde de dolari. Furnizorul american de servicii si produse IT International Business Machines (IBM) are o valoare de 86 de miliarde de dolari, cu o crestere de 30% fata de 2009. Apple, dezvoltatorul telefoanelor iPhone (83 de miliarde de dolari, in crestere cu 32%) si Microsoft, cel mai mare producator de software din lume (76 de miliarde dolari), scrie Ziarul Financiar.

Potrivit raportului Millward Brown Optimor, aflat la a cincea editie, valoarea celor mai puternice 100 de branduri din lume a crescut cu 4% in ultimele 12 luni, la peste 2.000 de miliarde de dolari.

Citeste si:  Kievul închide spaţiul aerian în estul Ucrainei

Brandurile puternice si-au dovedit rezistenta sporita la efectele recesiunii, iar companiile care au redus anul trecut bugetele de marketing in contextul crizei si-au dat seama ulterior de importanta sustinerii propriului brand si a castigarii loialitatii clientilor in perioade de recesiune, majorand sumele alocate acestor scopuri.

Top 10 este inchis de Coca-Cola (68 de miliarde de dolari, o crestere de 1%), McDonald’s (66 de miliarde de dolari, o scadere de 1%), Marlboro (57 de miliarde de dolari, +15%), China Mobile (52 de miliarde de dolari, -14%), General Electric (45 de miliarde de dolari, -25%), respectiv Vodafone (44 de miliarde de dolari, -17%).

Citeste si:  Vodafone vinde participaţia deţinută la China Mobile cu 6,2 miliarde de dolari

Cea mai puternica crestere a valorii brandului a fost obtinuta de grupul sud-coreean Samsung aflat pe locul 68, cu o valoare de 11 miliarde de dolari, un plus de 80% fata de anul trecut.

Cel mai accentuat declin al valorii unui brand care a ramas totusi in top 100 vine din industria telefoanelor mobile. Nokia a pierdut 58% din valoarea brandului, la mai putin de 15 miliarde de dolari, si a coborat 30 de locuri, pana pe 43.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata